آيات خشونت در قران

Print Friendly, PDF & Email

براي بررسي خشونت در اسلام اول از همه بايد ايه هايي را كه دستور به قتل و ادمكشي را به اسم خدا صادر كرده اند را مي اوريم، و در ادامه دروغ روحانيون مسلمان را در اين زمينه بررسي ميكنيم.
ايه هاي فراواني در قران دستور به قتل و جنايت كساني را كه تسليم اعراب مسلمان نميشدند وجود دارد كه در تمام اين ايات دستور كشتن كساني را كه با مسلمانان اختلاف عقيده داشته اند صادر شده است.

در زير فقط چند نمونه ازين ايات را براي شما مينويسم.

سوره_توبه آیه ۱۲۳

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ قَاتِلُواْ الَّذِينَ يَلُونَكُم مِّنَ الْكُفَّارِ وَلِيَجِدُواْ فِيكُمْ غِلْظَةً وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ مَعَ الْمُتَّقِينَ
ترجمه: ای کسانیکه ایمان آورده اید، کافرانی که نزد شمایند را بکشید! تا در شما درشتی و شدت را بیابند. و بدانید که خداوند با پرهیزکاران است

سوره_محمد آيه ۴

فَإِذا لَقِيتُمُ الَّذِينَ كَفَرُوا فَضَرْبَ الرِّقَابِ حَتَّى إِذَا أَثْخَنتُمُوهُمْ فَشُدُّوا الْوَثَاقَ فَإِمَّا مَنًّا بَعْدُ وَإِمَّا فِدَاء حَتَّى تَضَعَ الْحَرْبُ أَوْزَارَهَا ذَلِكَ وَلَوْ يَشَاء اللَّهُ لَانتَصَرَ مِنْهُمْ وَلَكِن لِّيَبْلُوَ بَعْضَكُم بِبَعْضٍ وَالَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَلَن يُضِلَّ أَعْمَالَهُمْ
ترجمه: چون با کافران روبرو شديد، گردنشان را بزنید. و چون آنها را سخت فرو فکنديد، اسيرشان کنيد و سخت ببنديد. آنگاه يا به منت آزاد کنيد یا به فدیه. تا آنگاه که جنگ به پايان آيد. و اين است حکم خدا. و اگر خدا ميخواست از آنان انتقام ميگرفت، ولی خواست تا شمارا به یکدیگر بیازماید. و آنان که در راه خدا کشته شده اند اعمالشان را باطل نميکند.
اين ايه در جواب كسانيست كه ميگويند اسلام دستور سر بريدن را نداده. در ايه ميگويد اگر ميخواست انتقام ميگرفت ولي خدا خواسته كه شما مثل حيوانات درنده به جان هم بيفتيد..

سوره_انفال آیه ۳۹

وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّى لاَ تَكُونَ فِتْنَةٌ وَيَكُونَ الدِّينُ كُلُّهُ لِلّه فَإِنِ انتَهَوْاْ فَإِنَّ اللّهَ بِمَا يَعْمَلُونَ بَصِيرٌ
ترجمه: با آنان نبرد کنيد تا ديگر فتنه ای نباشد و دين همه دين خدا گردد پس اگر باز ايستادند ، خدا کردارشان را می بيند.

سوره_احزاب آیه ۶۱

مَلْعُونِينَ أَيْنَمَا ثُقِفُوا أُخِذُوا وَقُتِّلُوا تَقْتِيلًا
ترجمه: اینان لعنت شدگانند. هرجا یافته شوند باید دستگیر گردند و به سختی کشته شوند.

سوره_مائده آیه ۳۳

إِنَّمَا جَزَاء الَّذِينَ يُحَارِبُونَ اللّهَ وَرَسُولَهُ وَيَسْعَوْنَ فِي الأَرْضِ فَسَادًا أَن يُقَتَّلُواْ أَوْ يُصَلَّبُواْ أَوْ تُقَطَّعَ أَيْدِيهِمْ وَأَرْجُلُهُم مِّنْ خِلافٍ أَوْ يُنفَوْاْ مِنَ الأَرْضِ ذَلِكَ لَهُمْ خِزْيٌ فِي الدُّنْيَا وَلَهُمْ فِي الآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ
ترجمه: سزاى كسانى كه با خدا و پيامبر او مى‏جنگند و در زمين به فساد مى‏كوشند جز اين نيست كه كشته شوند يا بر دار آويخته گردند يا دست و پايشان در خلاف جهت‏ يكديگر بريده شود يا از آن سرزمين تبعيد گردند اين رسوايى آنان در دنياست و در آخرت عذابى بزرگ خواهند داشت.
در اين ايه به صراحت دستور سلاخي انسانها صادر گرديده و خدايي كه محمد معرفي كرده تنها قتل و ادمكشي را راه اصلاح جامعه ميدانسته.

سوره_مائده آیه ۳۸

وَالسَّارِقُ وَالسَّارِقَةُ فَاقْطَعُواْ أَيْدِيَهُمَا جَزَاء بِمَا كَسَبَا نَكَالاً مِّنَ اللّهِ وَاللّهُ عَزِيزٌ حَكِيمٌ
ترجمه :و مرد و زن دزد را به سزاى آنچه كرده‏اند دستشان را به عنوان كيفرى از جانب خدا ببريد و خداوند توانا و حكيم است.

سوره_التوبه آیه ۲۸

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ إِنَّمَا الْمُشْرِكُونَ نَجَسٌ فَلاَ يَقْرَبُواْ الْمَسْجِدَ الْحَرَامَ بَعْدَ عَامِهِمْ هَـذَا وَإِنْ خِفْتُمْ عَيْلَةً فَسَوْفَ يُغْنِيكُمُ اللّهُ مِن فَضْلِهِ إِن شَاء إِنَّ اللّهَ عَلِيمٌ حَكِيمٌ
ترجمه : ای کسانی که ایمان آورده اید، مشرکان نجسند و از سال بعد نباید به مسجد الحرام نزدیک شوند، و اگر از بینوایی میترسید، خدا اگر بخواهد به فضل خوش بی نیازتان خواهد کرد. زیرا خدا دانا و حکیم است.
در اين ايه كساني كه به دروغهاي محمد اعتنايي نداشته اند را نجس خوانده(بي احترامي به عقايد) و انهارا از رفتن به مكه محروم كرده و اين قانون كماكان پابرجاست.

سوره_التوبه آیه ۲۹

قَاتِلُواْ الَّذِينَ لاَ يُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَلاَ بِالْيَوْمِ الآخِرِ وَلاَ يُحَرِّمُونَ مَا حَرَّمَ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَلاَ يَدِينُونَ دِينَ الْحَقِّ مِنَ الَّذِينَ أُوتُواْ الْكِتَابَ حَتَّى يُعْطُواْ الْجِزْيَةَ عَن يَدٍ وَهُمْ صَاغِرُونَ
  ترجمه: کسانی را از اهل کتاب که به خدا و روز قیامت ایمان نمی آورند و چیزهایی را که خدا و پیامبرش حرام کرده است بر خود حرام نمیکنند و دین حق را نمیپذیرند بکشید، تا آنگاه که به دست خود در عین مذلت جزیه بدهند.
در اين ايه دستور قتل مسيحيها و يهوديا را هم صادر كرده و كلا يا بايد مسلمان باشي و يا كشته شوي. اين است دين صلح و صفا.

سوره_النساء (زنان) آیه ۸۹

وَدُّواْ لَوْ تَكْفُرُونَ كَمَا كَفَرُواْ فَتَكُونُونَ سَوَاء فَلاَ تَتَّخِذُواْ مِنْهُمْ أَوْلِيَاء حَتَّىَ يُهَاجِرُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ فَإِن تَوَلَّوْاْ فَخُذُوهُمْ وَاقْتُلُوهُمْ حَيْثُ وَجَدتَّمُوهُمْ وَلاَ تَتَّخِذُواْ مِنْهُمْ وَلِيًّا وَلاَ نَصِيرًا
ترجمه: دوست دارند همچنان که خود به راه کفر میروند شما نیز کافر شوید تا برابر گردید. پس با هیچ یک از آنان دوستی مکنید تا آنگاه که در راه خدا مهاجرت کنند. و اگر سر باز زدند در هرجا که آنها را بیابید بگیرید و بکشید و هیچ یک از آنها را به دوستی و یاری برمگزینید.

سوره_الانفال (غنایم جنگی) آیه ۱۲

إِذْ يُوحِي رَبُّكَ إِلَى الْمَلآئِكَةِ أَنِّي مَعَكُمْ فَثَبِّتُواْ الَّذِينَ آمَنُواْ سَأُلْقِي فِي قُلُوبِ الَّذِينَ كَفَرُواْ الرَّعْبَ فَاضْرِبُواْ فَوْقَ الأَعْنَاقِ وَاضْرِبُواْ مِنْهُمْ كُلَّ بَنَانٍ
ترجمه: و آنگاه را که پروردگارت به فرشتگان وحی کرد: من با شمایم. شما مومنان را به پایداری وادارید. من در دلهای کافران بیم خواهم افکند. بر گردنهایشان بزنید و انگشتانشان را قطع کنید.

سورهُ_توبه آیه ۵

فَإِذَا انسَلَخَ الأَشْهُرُ الْحُرُمُ فَاقْتُلُواْ الْمُشْرِكِينَ حَيْثُ وَجَدتُّمُوهُمْ وَخُذُوهُمْ وَاحْصُرُوهُمْ وَاقْعُدُواْ لَهُمْ كُلَّ مَرْصَدٍ فَإِن تَابُواْ وَأَقَامُواْ الصَّلاَةَ وَآتَوُاْ الزَّكَاةَ فَخَلُّواْ سَبِيلَهُمْ إِنَّ اللّهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ
ترجمه: پس چون ماههاي حرام به سر آمد آنگاه مشركان را هر جا يافتيد به قتل رسانيد. و آنها را دستگير و محاصره كنيد . و هر سو در كمين آنها باشيد. چنانچه توبه كردند و نماز به پاي داشتند و زكات دادند پس از آنها دست بداريد. كه خدا آمرزنده و مهربان است.
ايت ايه به ايه سيف معروف است و جزو اياتي هست كه در اواخر عمر محمد صادر شده و به صورت عام دستور قتل عام تمامي غير مسلمانان را صادر ميكند دقيقا همانكاري كه داعش و طالبان و القاعده انجام ميدهند.

سوره_توبه آیه ۱۲

وَإِن نَّكَثُواْ أَيْمَانَهُم مِّن بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَطَعَنُواْ فِي دِينِكُمْ فَقَاتِلُواْ أَئِمَّةَ الْكُفْرِ إِنَّهُمْ لاَ أَيْمَانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ يَنتَهُونَ
ترجمه: اگر پس از بستن پیمان، سوگند خود شکستند و در دین شما طعن زدند، با پیشوایان کفر قتال کنید که ایشان را رسم سوگند نگه داشتن نیست، باشد که از کردار خود باز ایستند.

سوره_ماده_گوساله(بقره) آیه ۱۹۱

وَاقْتُلُوهُمْ حَيْثُ ثَقِفْتُمُوهُمْ وَأَخْرِجُوهُم مِّنْ حَيْثُ أَخْرَجُوكُمْ وَالْفِتْنَةُ أَشَدُّ مِنَ الْقَتْلِ وَلاَ تُقَاتِلُوهُمْ عِندَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ حَتَّى يُقَاتِلُوكُمْ فِيهِ فَإِن قَاتَلُوكُمْ فَاقْتُلُوهُمْ كَذَلِكَ جَزَاء الْكَافِرِينَ
ترجمه: هرجا که آنها را بیابید بکشید و از آنجا که شما را رانده اند، برانیدشان، که فتنه از قتل بدتر است. و در مسجد الحرام با آنها مجنگید مگر آنکه با شما بجنگند. و چون با شما جنگیدند بکشیدشان که این است پاداش کافران.

همانطور كه ديديد اينها نمونه اي از ايات قتل و جنايت قران بود كه به مسلمان اجازه قتل عام ديگر انسانها با هر عقيده اي به جز اسلام را ميدهد.

 

28 thoughts on “آيات خشونت در قران

  1. یکی از نشانه های کج فهمی و مغالطه و سفسطه این است که انسان یک قضیه رو تک بُعدی بررسی کنه؛ حال اگر انسان عمداً یک قضیه رو تک بُعدی بررسی کنه تا به اهداف خاص و پیش قضاوت هاش برسه، این انسان رنگ و بوی خیانت هم به خودش میگیره.

    عدم مطالعه تاریخ، آشنا نبودن به شأن نزول آیات، و کتمان حقایق موجود در قرآن، همه نشانی یک انسان تک بُعد رو در حالت خوش بینانه میده. و نشانی یک انسان شیاد رو در حالت بدبینانه.

    اگر کمی مطالعه در تاریخ هم داشته باشیم یا تاریخ عرب جاهلیت مانند کتاب المفصل فی تاریخ العرب قبل اسلام، درخواهیم یافت که کفار و مشرکین عرب، چه قدر قسی القلب بودند و از زنده به گور کردن دختران تا کارهای دیگر پوشیده نیست. اگر ذره ای اسلام نرمش نسبت به این جنایت کاران نشان میداد، آنان اسلام را منقرض کرده بودند و تمامی فضایل در عربستان خاموش میشد، یعنی رو به زنده به گور کردن دختران خود، خوردن سوسمار، بی بیند و باری های خانمان سوزو قتل ها و غارت ها بر میگشتند.

    1. اولا پاسخ علمی بده دوما زنده بگور کردن در حد فوق العاده محدود بوده

      سوما ۱ لحظه چشماتو ببند با خودت در نظر بگیر آیا خداوند که بهش اعتقاد داری و میگی رحمن و رحیم و بخشنده و مهربان است
      آیا می گوید گردن مخالفان محمد بزنید و دستور به خشونت میدهد؟؟؟

      سوره_الانفال (غنایم جنگی) آیه ۱۲
      إِذْ يُوحِي رَبُّكَ إِلَى الْمَلآئِكَةِ أَنِّي مَعَكُمْ فَثَبِّتُواْ الَّذِينَ آمَنُواْ سَأُلْقِي فِي قُلُوبِ الَّذِينَ كَفَرُواْ الرَّعْبَ فَاضْرِبُواْ فَوْقَ الأَعْنَاقِ وَاضْرِبُواْ مِنْهُمْ كُلَّ بَنَانٍ

      ترجمه: و آنگاه را که پروردگارت به فرشتگان وحی کرد: من با شمایم. شما مومنان را به پایداری وادارید. من در دلهای کافران بیم خواهم افکند. بر گردنهایشان بزنید و انگشتانشان را قطع کنید.

      سوره_محمد آيه ۴
      فَإِذا لَقِيتُمُ الَّذِينَ كَفَرُوا فَضَرْبَ الرِّقَابِ حَتَّى إِذَا أَثْخَنتُمُوهُمْ فَشُدُّوا الْوَثَاقَ فَإِمَّا مَنًّا بَعْدُ وَإِمَّا فِدَاء حَتَّى تَضَعَ الْحَرْبُ أَوْزَارَهَا ذَلِكَ وَلَوْ يَشَاء اللَّهُ لَانتَصَرَ مِنْهُمْ وَلَكِن لِّيَبْلُوَ بَعْضَكُم بِبَعْضٍ وَالَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَلَن يُضِلَّ أَعْمَالَهُمْ

      ترجمه: چون با کافران روبرو شديد، گردنشان را بزنید. و چون آنها را سخت فرو فکنديد، اسيرشان کنيد و سخت ببنديد. آنگاه يا به منت آزاد کنيد یا به فدیه. تا آنگاه که جنگ به پايان آيد. و اين است حکم خدا. و اگر خدا ميخواست از آنان انتقام ميگرفت، ولی خواست تا شمارا به یکدیگر بیازماید. و آنان که در راه خدا کشته شده اند اعمالشان را باطل نميکند.
      اين ايه در جواب كسانيست كه ميگويند اسلام دستور سر بريدن را نداده. در ايه ميگويد اگر ميخواست انتقام ميگرفت ولي خدا خواسته كه شما مثل حيوانات درنده به جان هم بيفتيد..

      کاملا مشخصه این کلام انسان دارای احساس است که عصبی و درمانده شده و دستور قطع دست و کله را داده است.

  2. روشنگر خان!

    بالا نوشتی که دروغ روحانیون مسلمان رو هم بررسی می کنی، جا نداختی. 🙂

    البته اگر دروغی در این زمینه گفته باشن اصلا. 🙂

    تاریخ رو بخونید، متوجه میشید که مسلمانان صدر اسلام با چه انسان هایی طرف بودند.

    1. تاريخ اسلام؟؟؟؟؟؟

      كدام تاريخ اسلام؟؟
      تاريخى كه خود مسلمانان نوشتن؟؟؟

      تا انجائى ما تاريخ خوانديم اونها ادمخوار نبودند ولى محمد انها رو ادمخور پرورش داد.

      1. خب عزیز! گفتم که تاریخ رو نخوندی و توهین هم نمی تونی نکنی.

        نشنیدی که سوسمار خور بودن، توی زنده به گور کردن دهترا افتخار می کردن، هر زن، روسپی چند مرد بود، به راحتی خون همدیگر رو می رختن، خب وقتی نخوندی دیگه چیکار کنیم.

      2. سوسمار خور بودن؟؟؟؟
        ظاهرا محمد فقط براى رژيم غذائى اعراب ادعاى پيامبرى كردن و البته ناموفق هم بودند چون اعراب هنوز هم سوسمار بيابانى را ميخورند.
        جدا فكر ميكردم كه اطلاعات محدودى داريد! ولى حالا ميبينم كه همان رو هم نداريد.

    2. خرگوش خوری در صدر اسلام

      فِي بَاب قبُول الصَّيْد فَإِنَّهُ أخرجه هُنَاكَ عَن سُلَيْمَان بن حَرْب عَن شُعْبَة إِلَى آخِره.
      قَوْله: (أنفجنا) من الإنفاج بالنُّون وَالْفَاء وَالْجِيم وَهُوَ التهييج والإثارة فِي رِوَايَة مُسلم استنفجنا وَهُوَ من بَاب الاستفعال وَمِنْه يُقَال: نفج الأرنب إِذا ثار وَعدا وانتفج كَذَلِك وأنفجته أَنا أثرته من مَوْضِعه، وَوَقع فِي (شرح مُسلم للمازري) بعجنا، بِالْبَاء الْمُوَحدَة وَالْعين الْمُهْملَة وَالْجِيم، وَفَسرهُ بالشق من بعج بَطْنه إِذا شقَّه، ورده عِيَاض وَنسبه إِلَى التَّصْحِيف لفساد الْمَعْنى لِأَن الَّذِي يشق بَطْنه كَيفَ يسْعَى خَلفه؟ قَوْله: (بمر الظهْرَان) ، قد فسرناه عَن قريب بِأَنَّهُ اسْم مَوضِع على مرحلة من مَكَّة. قَوْله: (فلغبوا) ، بِفَتْح الْغَيْن الْمُعْجَمَة وَكسرهَا. أَي: تعبوا وَوَقع فِي رِوَايَة الْكشميهني بِلَفْظ: تعبوا قَوْله: (فأخذتها) ، وَزَاد فِي كتاب الْهِبَة فأدركتها فأخذتها وَفِي رِوَايَة مُسلم: فسعيت حَتَّى أدركتها وَفِي رِوَايَة أبي دَاوُد وَكنت غُلَاما حزورا أَي: مراهقا. قَوْله: (إِلَى أبي طَلْحَة) ، هُوَ زوج أم أنس، واسْمه زيد بن سهل الْأنْصَارِيّ. قَوْله: (فذبحها) ، وَفِي رِوَايَة الطَّيَالِسِيّ: فذبحها بمروة. قَوْله: (أَو بفخذيها) ، شكّ من الرَّاوِي. قَوْله: (فقبلها) ، أَي: الْهَدِيَّة وَتقدم فِي الْهِبَة قلت: وَأكل مِنْهُ؟ قَالَ: وَأكل مِنْهُ.
      وَاخْتلفُوا فِيهِ فعامة الْعلمَاء على جَوَاز أكل الأرنب وَكَرِهَهُ عَمْرو بن الْعَاصِ وَابْنه وَعبد الرَّحْمَن بن أبي ليلى وَعِكْرِمَة، وَحكى الرَّافِعِيّ عَن أبي حنيفَة أَنه حرمهَا وغلطه النَّوَوِيّ فِي النَّقْل عَن أبي حنيفَة. قلت: هَذَا جدير بالتغليظ فَإِن أَصْحَابنَا قَالُوا: لَا خلاف فِيهِ لأحد من الْعلمَاء قَالَ الْكَرْخِي: وَلم يرَوا جَمِيعًا بَأْسا بِأَكْل الأرنب، وَأَنه لَيْسَ من السبَاع وَلَا من أَكلَة الْجِيَف.

      وَرويت فِيهِ أَحَادِيث وأخبار كَثِيرَة. مِنْهَا: مَا رَوَاهُ التِّرْمِذِيّ من رِوَايَة الشّعبِيّ عَن جَابر بن عبد الله أَن رجلا من قومه صَاد أرنبا أَو ثِنْتَيْنِ فذبحهما بمروة فقطعهما حَتَّى لَقِي رَسُول الله صلى الله عَلَيْهِ وَسلم، فَسَأَلَهُ فَأمره بأكلهما وَانْفَرَدَ التِّرْمِذِيّ بِهِ. وَمِنْهَا: مَا رَوَاهُ ابْن مَاجَه من حَدِيث الشّعبِيّ عَن مُحَمَّد بن صَيْفِي قَالَ: أتيت النَّبِي صلى الله عَلَيْهِ وَسلم، بأرنبين فذبحتهما بمروة فَأمرنِي بأكلهما. وَمِنْهَا: مَا رَوَاهُ ابْن أبي شيبَة بِإِسْنَاد جيد من حَدِيث عمار قَالَ: كُنَّا مَعَ رَسُول الله صلى الله عَلَيْهِ وَسلم، فأهدى إِلَيْهِ رجل من الْأَعْرَاب أرنبا فأكلناه. فَقَالَ الْأَعرَابِي: إِنِّي رَأَيْت بهَا دَمًا فَقَالَ صلى الله عَلَيْهِ وَسلم: (لَا بَأْس) . وَمِنْهَا: مَا رَوَاهُ الدَّارَقُطْنِيّ من حَدِيث ابْن عَبَّاس عَن عَائِشَة. قَالَت: أهدي إِلَى رَسُول الله صلى الله عَلَيْهِ وَسلم، أرنب وَأَنا نَائِمَة فخبا لي مِنْهَا الْعَجز فَلَمَّا قُمْت أَطْعمنِي، وَفِي سَنَده زيد بن عِيَاض وَهُوَ ضَعِيف. وَمِنْهَا: مَا رَوَاهُ ابْن أبي شيبَة حَدثنَا وَكِيع عَن إِبْرَاهِيم أَن رجلا سَأَلَ عبد الله بن عُمَيْر عَن الأرنب؟ فَقَالَ: لَا بَأْس بهَا قَالَ: إِنَّهَا تحيض؟ قَالَ: إِن الَّذِي يعلم حَيْضهَا يعلم طهرهَا، وَإِنَّمَا هِيَ حاملة من الْحَوَامِل وَعَن ابْن الْمسيب عَن سعد أَنه كَانَ يأكلها. قيل لسعد: مَا تَقول؟ قَالَ: كنت آكلها وَعَن عبيد بن سعد أَن بِلَالًا رأى أرنبا فذبحها فَأكلهَا وَعَن الْحسن أَنه كَانَ لَا يرى يأكلها بَأْسا وَقَالَ طَاوُوس: الأرنب حَلَال. وَقَالَ حسن بن عَليّ، رَضِي الله تَعَالَى عَنْهُم: أَنا أعافها وَلَا أحرمهَا على الْمُسلمين وَقَالَ ابْن حزم: وَصَحَّ من حَدِيث أبي هُرَيْرَة أَنه عَلَيْهِ السَّلَام أَتَى بأرنب مشوية فَلم يَأْكُل مِنْهَا. وَأمر الْقَوْم بأكلها. وَأما مَا رَوَاهُ عِكْرِمَة عَن النَّبِي صلى الله عَلَيْهِ وَسلم أَنه أَتَى بأرنب فَقيل لَهُ: إِنَّهَا تحيض فكرهها فمرسل، وَمَا رَوَاهُ عبد الرَّزَّاق عَن إِبْرَاهِيم بن عمر عَن عبد الْكَرِيم بن أُميَّة قَالَ: سَأَلَ جرير بن أنس النَّبِي صلى الله عَلَيْهِ وَسلم، عَن الأرنب فَقَالَ: لَا آكلها انبئت أَنَّهَا تحيض. فَقَالَ ابْن حزم: أَبُو أُميَّة هَالك، وَذكر حَمْزَة الْأَصْبَهَانِيّ أَن الْجِنّ تهرب من لعب الأرنب، وَذَلِكَ أَن الأرنب لَيست من مطايا الْجِنّ لِأَنَّهَا تحيض.
      سند : عمده القارى ج ۲۱ ص ۱۳۶″ الناشر: دار إحياء التراث العربي – بيروت

      ترجمه: از موسى بن طلحه روايت شده كه مردى از عمر از خرگوش پرسيد پس عمر گفت :
      اگر نبود كه من زياد كنم در حديث يا كم كنم از آن مي گفتم و من به زودى مي فرستم براى تو به سوى مردى كه تو را خبر دهد، پس عقب عمار فرستاد و آمد و گفت :
      ما با پيامبر بوديم و در محلى چنين و چنان فرود آمديم پس مردى از اعراب خرگوشى هديه به پيامبر نمود و ما آن را خورديم. پس اعرابى گفت :
      اى رسول الله من ديدم آن را كه خون مي بيند يعنى حيض مي شود پس پيامبر گفت : عيبى به آن نيست.
      آن چيزي كه خليفه را ترسانيده از زياد و كم كردن در حديث آن بى معرفتى او به حكم بوده است.و من نميگويم كه عمار بيناتر از او در قضيه بوده و امين تر از او در روايت و نقل.و نميگويم: كجا بود اين احتياط از او در غير خرگوش از آنچه را كه مستبد محكم آن شده بدون هيچ توجه و اعتنائى از صدها مسائل در اموال و نفوس و عقود و ايقاعات و حال آنكه او ميدانست كه او علمى به ان ندارد لكن من اين را واگذار ميكنم به وجدان آزاد تو.

      ================================

      البته فقط خرگوش نیست بلکه موش خوری هم هست.

      قرطبي ، مفسر نامدار در تفسير معتبر الجامع لأحکام القرآن مي نويسد:

      وقالت عائشه في الفأرة : ما هي بحرام .

      عائشه گفته : خوردن موش حرام نيست !!!!

      جامع الاحکام ج ۹ ص ۸۹

      حالشو ببر با موش و….. خخخخخخخخخ

  3. تاریخ رو مسلمونا نوشتن!!! خیلی جالبه!!!
    بله بسیاری از کتب علمی به دست مسلمونا نوشته شده، از جمله تاریخ، ولی اگر خونده باشی، متوجه میشی که جمع آوری از اسناد معتبر زمان جاهلیته.
    الاصنام کلبی، معلقات سبع و از همه مهم تر المفصل نوشته جواد علی.

    برو بخون اینا رو.

    1. الاصنام ؟؟؟

      خوب جالب شد چون در الاصنام نوشته شده كه الله نام بزرگترين بت كعبه بود.

      شما براى اثبات دروغهاى مسلمانان حاضريد به صهيونيستها هم استناد كنيد، در اين مدت زياد ازين مغالطات از شما ديده شده.

    2. بله حق با شماست کشف هابی مسلمین بسیار است مثل کشف های امام صادق به طور نمونه ::::

      (حديث الحوت على أي شئ هو) ۵۵ – محمد، عن أحمد، عن ابن محبوب، عن جميل بن صالح، عن أبان بن تغلب، عن أبي عبد الله (عليه السلام) قال: سألته عن الأرض على أي شئ هي؟ قال: هي على حوت، قلت: فالحوت على أي شئ هو؟ قال: على الماء، قلت: فالماء على أي شئ هو؟ قال: على صخرة، قلت: فعلى أي شئ الصخرة؟ قال: على قرن ثور أملس قلت: فعلى أي شئ الثور؟ قال: على الثرى، قلت: فعلى أي شئ الثرى؟ فقال: هيهات عند ذلك ضل علم العلماء.

      نام کتاب : الكافي- ط الاسلامية نویسنده : الشيخ الكليني جلد : ۸ صفحه : ۸۹ چاپ دارالکتب اسلامیه تهران

      ترجمه : ابان بن تغلب می گوید : از امام صادق پرسیدم زمین بر چه چیزی استوار است؟ امام فرمود : بر ماهی
      گفتم ماهی بر چه چیزی استوار است >؟ فرمود بر آب
      پرسیدم آب بر چه چیزی استوار است؟ فرمود بر صخره
      پرسیدم صخره بر چه چیزی فرمود بر شاخ گاوی راهوار
      گفتم گاو بر چه چیز استوار است؟ فرمود بر خاک نمناک
      گفتم خاک نمناک بر چه چیزی ؟ فرمود هیهات که در اینجا دانش دانشمندان گم شده است. خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

      روایت هم بر طبق مدعای شیعه ۱۰۰% صحیح است و همین بس که مجلسی در کتاب مراه العقول ج ۲۵ ص ۲۰۱ در مورد این روایت می گوید : صحیح

      دیدی چقدر دانشمندان مسلمان دانش خوبی دارن که میگن زمین بر شاخ گاو هست

      ===

      حالا دلیل زلزله از دید امام صادق

      ۳۶۵ – عنه، عن صالح ، عن بعض أصحابه، عن عبد الصمد بن بشير، عن أبي عبد الله (عليه السلام) قال: إن الحوت الذي يحمل الأرض أسر في نفسه أنه إنما يحمل الأرض بقوته فأرسل الله تعالى إليه حوبا أصغر من شبر وأكبر من فتر فدخلت في خياشيمه فصعق، فمكث بذلك أربعين يوما ثم إن الله عز وجل رؤوف به ورحمه وخرج فإذا أراد الله عز وجل بأرض زلزلة بعث ذلك الحوت إلى ذلك الحوت فإذا رآه اضطرب فتزلزلت الأرض.

      نام کتاب : الكافي- ط الاسلامية نویسنده : الشيخ الكليني جلد : ۸ صفحه : ۲۵۵

      ترجمه : امام صادق گفت : همانا آن ماهی که زمین را حمل می کند این فکر در ضمیرش گذشت که وی با نیروی خود به حمل زمین می پردازد . پس خدا ماهی کوچکی به سویش فرستاد که از یک وجب کوچکتر و از فاصله میان شست و سبابه بزرگتر بود.
      آن ماهی کوچک به درون بینی وی رفت و او غش کرد. پس چهل روز در بینی وی ماند و آنگاه خدا بر ماهی حامل زمین رافت و رحمت آورد و ماهی کوچک از بینی او بیرون شد و هرگاه که خدا بخواهد تا در زمین زلزله ای پدید اید همان ماهی کوچک را به سوی ماهی بزرگ می فرستد و چون دیده اش بر او افتد بر خود می لرزد و در زمین پدید می آید..

      حححححححححح

      این هم از میزان دانش دانشمندان شما

      بازم میخوای ؟؟؟؟

  4. یه مثلی بین ما ایرانیا هست که می گه دروغگو کم حافظه اس! توی خیلی از مطالبت، درباره تاریخ پیش از اسلام آوردی تا غرض خودت رو ثابت کنی، مثه منابع قرآن، اما اینجا که می رسی میگی تاریخ رو خود مسلمونا نوشتن!!!

    جواد علی توی کتابش نوشته که عربهای جاهلیت توی قمار زناشونو به هم می باختند یا از شدت شرب خمر می مردن یا سفید پوست ها و سیاه پوست ها هم دیگر رو می کشتن و یا برای گاهی یه شخصی برای بت ها تمام خانواده اش رو جلوی بت سر میبرید و با افتخار به بت میمالید. اینها دنیای توحش بودند که به دست پیامبر این چنین شدند.

    من واقعاً نمیدونم که سطح اطلاعات شماها از تاریخ عرب جاهلیت چقدره، ولی امیدوارم که تجاهل نکرده باشید.

    1. بله شما درست ميفرماييد محمد با بسط برده دارى و تجاوز به اسيران به اعراب درس انسانيت داد.

      لطفا خودتون رو ايرانى معرفى نكنيد چون الگوى رفتارى و اعتقاديتون همان اعراب هستند.
      البته با اطلاعات محدود و فيلتر شده اى كه داريد.

      1. آقای روشنگر عزیز! من یک سوال می کنم از شما، فقط بدون تعصب جواب بدیم:

        اگر پیامبر اسلام برده داری رو بسط داد، اما باید برده داری گسترش بیشتر نسبت به قبل پیدا می کرد در حالی که منقرض شده؟؟؟

        احکام اسلام رو نخوندید که اگر برخی گناهان رو انسان مرتکب شد باید به عنوان کفاره برده آزاد کنه؟ یا روایاتی از اهل بیت که پاداش های بسیار بزرگی رو برای آزاد کردن برده بیان میکنه؟؟؟

        واقعا این ها رو ندیدید و نشنیدید؟ اگر شنیدید جوابتون چیه برام مهمه. فقط خواهش موضوع رو عوض نکنید همین رو جواب بدید.

      2. برده دارى در كجا منقرض شد؟؟؟؟
        برده دارى تا اواخر امپراتورى عثمانى وجود داشت و برده دارى بعد اعلام ممنوعيت ابراهام لينكن در امريكا در دنيا منقرض شد.

        بله در قران فقط در سه مورد درمورد برده دارى و ازادى برده و فقط در سه سوره ممتحنه و نساء و… امده كه انهم شروط غير قابل اجرا.

        كه سر فرصت در بحث برده دارى در سايت قرار خواهم داد.
        محمد برده دارى بسط داد و اون رو قانونمند و حكومتى و الهى كرد.

        ظاهرا شما دين و مذهبتون رو از روى منابر اخوندهاى شيعه گرفتيد و نه از قران و سنت.

        در كامنت قبلى هم عرض كردم اطلاعات شما بسيار محدود و ناچيز است متاسفانه…

      3. باز هم ضعف مطاله در تاریخ!!!

        برده داری رو امپراتوری عثمانی با اون ظلم هایی که داشت رسمی کرده، و گرنه برده داری پیش از آن در کشورهای مسلمان (نه در کل جهان) منقرض شده بود. این رو که دیگه مسلمونا ننوشتند.
        بعدشم اگر قرار بود پیامبر اون رو الهی کرده باشه که همین الان هم باید برده داری در میان مسلمونا رواج میافت (حداقل تا پیش از لینکلن)؟ یک آیه در تایید این که برده داری الهی است بیارید.

      4. دوست متعصب و نا اگاه برده دارى هنوز هم در بعضى كشورهاى اسلامئ برپاست.
        در هيچ ايه يا حديث يا روايت نيامده كه برده دارى منقرض شده است.
        اگر هست بياوريد.
        و اما فرموديد ايه درباره برده دارى:
        چشم هم حديث مياورم و هم ايه،
        شما لطف بفرماييد يك ايه يا يك حديث بياوريد كه برده دارى در اسلام ممنوع باشد و برده فروش و برده دار گناهكار هستند.

        عدم تساوي برده و ارباب خواست خداست
        و ّاللهٴََ فضل بعّضُكم علَى بعض في اْلرزق َفما الذیَن فُضلُوا ِبَرٓاد يرزقِھم علَى ماملََكت اٴیماُنھم َفھم فیھ سواء اف ِبنعمة الله یجحدون (نحل ۷۱)
        و خدا بعضى از شما را در روزى بر بعضى دیگر برترى داده است وكسانى كھ فزونى یافتھ اند روزى خود را بھ بردگان خود نمیدھند مبادا در ٓان با ھم مساوى باشند آیا باز نعمت خدا را انكار مىكنند.

        ايه دوم :
        ضَرب ّالله مَثلاً عبدا مملُوًكا لایْقدر علَى َشيء ومن رزْقَناهم نارزً قاحسًناَ فھو ینفُقمْنھ سًّرا و جھًرا ھل یسَتوون اْلحمد ّل اٴ ْكَثرھم لاَ یعلَمون (نحل ۷۵)
        خدا مثلى میزند برده اى كھ مملوك (زرخرید) است و ھیچ كارى از او برنمیآید (چیزي از خود ندارد) ایا او با كسى كھ بھ وى از جانب خود روزى نیكو دادھ ایم و او از آن در نھان و اشكار انفاق میكند یكسانست سپاس خداى راست بلكھ بیشترشان نمىدانند.

        و اما حديث نبوى:
        قال رسول االله ر ٴووسھما عبد آبق من موالیھ حتى یرجع وامراٴة عصت زوجھا حتى ترجع
        نماز دوكس از سرشان بالاتر نمي رود )پذیرفتھ نمي شود( یكي برده اي كھ فرار كرده باشد تا برگردد
        دوم زني كھ فرمان شوھرش را اطاعت نكرده باشد مگر اینكھ برگردد (جبران كند).
        المعجم الأوسط تالیف الطبرانی جلد۴ صفحھ ۶۷ شماره ۳۶۲۸ چاپ دار الحرمین – القاھرة

        جالب اینجا است کھ ھیثمی این روایت را در کتابش نقل میکند و سپس میگوید:
        رواه الطبراني في الصغیر والأوسط ورجالھ ثقات
        رجال (راویان) این روایت ھمھ ثقھ و مورد اعتماد ھستند مجمع الزوائد تالیف ھیثمی جلد۴ صفحھ ۳۱۳ چاپ دار الكتب العلمیة – بیروت – لبنان

        حضرت علي در آغاز خلافتش فرمان داد كھ:
        ھر برده ي فراري كھ بھ سوي اربابش برنگردد خونش ھدر است.
        تاریخ طبري تالیف محمد بن جریر طبری ترجمھ ی ابوالقاسم پاینده جلد ۶ صفحھ ۲۳۳۹ چاپ انتشارات اساطیر

  5. در جواب آقای روشنگر!

    همونطور که گفتم از شما توقع مودب بودن، درخواست بسیار زیادیه. (متعصب و ناآگاه! باشه هر طور شما راحتی)

    من نگفتم که آیه ای هست که برده داری رو ممنوع کرده و نه آیه ای هست که از انقراض برده داری صحبت کرده، این برداشت اشتباه شما از سخنان بنده بود.
    برده داری ممنوع نشد در اسلام، چرا؟ پاسخ خیلی واضحه، سران عرب و بزرگان هر قومی برده داشتند و اگر قرار بود اسلام صریحا برده داری رو ممنوع کنه، علیه مسلمانان می شوریدند و درگیری ها به وجود می آمد.
    ااز انقراض اون هم روایتی نیست؟ شاید باشه، بنده ندیدم (البته شاید هم نباشه) ولی اسلام با همون قوانینی که قرار داده برده داری رو کم کم از بین برده.

    ببینید من که این همه اصرار روی تاریخ دارم اینه که خود قوانین اسلام باعث انقراض تدریجی برده داری میشه، و همین امر هم اتفاق افتاد، اما این که برده داری اگر در برخی از کشورهای اسلامی هم موجود باشه، چه ارتباطی به اسلام داره؟ در اسلام شراب ممنوعه، آیا شراب در کشورهای اسلامی نیست؟ اینکه اشتباه افراد قومی به خود قوم گذاشته شود، مغلطه ای دیگر است.

    1. اولا شما فرمودید که برده داری در اسلام منقرض شده ..
      دوما فرمودید ایه در تایید برده داری وجود نداره
      سوما عجب خدایی که بخاطر ترس از اعراب به یوغ کشیدن انسانهای بیگناه رو آزاد میزاره و بدتر از ان اینکار را تایید میکنه ..

      خب اگر بد بود و اسلام مخالفش بود چرا خود محمد و امامان شیعه همه برده داشتند ؟؟؟
      لابد از این هم خبر ندارد و باید خبرتان کنم ؟؟؟

      نا آگاه و متعصب اهانت نیست بلکه بج شخصی گفته میشود که بدون اطلاع از چیزی از ان دفاع کند.

      1. باز هم تکرار می کنم، شما هنوز فرق بین رد کردن تصریح و رد کردن ضمنی رو نمی دونید و فک میکنید اگر کسی ضمنی رد کنه، یعنی تایید کرده!!! تایید اسلام بدین معناست که بگه برده داری عمل انسانیه یا خیلی اجر و پاداش داره. والسلام

        دوما خدا ترسی نداره، خدا نمی خواد همون انسان های بی گناهی که شما می گید کشته بشن. اصن بحث خیلی ساده س، اگر یک کسی بخواد بیاد صدها ایراد یک جامعه رو درست کنه، یهویی همو رو روز اول انجام میده، یا کم کم و به تدریج؟ اگر یهویی باشه جامعه به هرج و مرج کشیده میشه و به این راحتیا مردم قبول نمی کنن. (واقعا خیلی صحبتام واضحه، اگر واقعاً منطق دارین، یکم فک کنین با این همه پیش فرض و سوء برداشت سمت مسائل نرید.)

        اینکه امامان برده داشند، چه ربطی به اصل مسئله داره؟! امامان شاگرد داشتن که خیلی از اونها عبد امام میشدند و امامان اونها رو به بهانه هایی آزاد میکردن، و بسیاری از جاها خود اون عبد از پیش امام نمی رفت و می خواست تا آخر عمر پیش امام بمونه. هیچ گاه امام با عبدهاشون، رفتار ارباب و برده رو انچام ندادند و صرفا جنبه تربیت داشت. قنبر و فضه که داستانشون واضحه. من فک می کنم این سوالات یا از مطالعه نکردن مسائل ساده تاریخیه و یا عناد نسبت به مذهب.

      2. عَنْ كُرَیْبٍ مَوْلىَ ابْنِ عَبَّاسٍ، أنَّ مَیْمُونَةَ بِنْتَ الحَارِثِ رَضِيَ للهَّ عَنْھَا أخَْبَرَتْھُ، أنَّھَا أعَْتَقَتْ وَلیِدةَ وَلمَ تَسْتَأذِْنِ النَّبِيَّ صَلىَّ لله عَلَیْھِ وَسَلمَّ، فَلَمَّا كَانَ یَوْمُھَا الذَّي یَدُورُ عَلَیْھَا فِیھِ، قَالتَْ: أشََعَرْتَ یَا رَسُولَ للهَّ أنَّي ،« أمََا إنِّكِ لوَْ أعَْطَیْتھَِا أخَْوَالكَِ كَانَ أعَْظَمَ لِأجَْرِكِ » : قَالتَْ: نَعَمْ، قَالَ ،«؟ أَوَفَعَلْتِ » : أعَْتَقْتُ وَلیِدَتِي، قَالَ وَقَالَ بَكْرُ بْنُ مُضَرَ: عَنْ عَمْرٍو، عَنْ بُكَیْرٍ، عَنْ كُ رَیْبٍ، إنِّ مَیْمُونَةَ أعَْتَقَتْ

        کریب روایت کرده است:
        برده آزاد شده ابن عباس کھه میمونه بنت الحارث (یکی از زنان محمد) بھ او گفتھ بود او (میمونه) کنیزی را بدون اجازه پیامبر آزاد کرده است. در روزی که نوبت او بود تا با پیامبر باشد، گفت ای رسول لله آیا میدانی که من یک کنیز را آزاد کرده ام؟ پیامبر گفت آیا واقعا چنین کرده ای او » پاسخ مثبت داد. پیامبر گفت تو در پیش لله پاداش بیشتری میگرفتی اگر او (کنیز) را به دائی خود میبخشیدی

        بخاری۲۵۹۲

        این روایت به بخش اول ادعاتون کاملا پاسخ میده

        وقتی فقهای شما برای برده داری احکام گذاشتند و پیامبرتون هم این عمل رو منع نکرده و ائمه شما هم برده داشتند و حتی طبق اخبار کتب خودتون اونها رو هم کتک میزدن یعنی چی؟ یعنی برده داری در اسلام جایز هست و اون رو پذیرفته تمام بحث ما همینه…در آمریکا آبراهام لینکلن برده داری رو لغو کرد و هرج و مرجی هم پیش نیومد…محمد شراب رو منع کرد خدای اونها رو ازشون گرفت ربا رو منع کرد بسیاری از احکام رو عوض کرد نمیتونست برده داری رو منع بکنه؟؟

    2. سوال چرا سنت برده دارای تا هزار سال بل بیشتر در سنت اسلامی ماند؟؟؟

      حتا در زمان تمام ائمه شما هم بود. چرا لغو نشد؟؟؟؟

      فرضا صادق متوفی ۱۴۸ هست

      ایا ۱۴۸ سال برای ملغا کردن برده داری کفایت نمی کرد؟؟؟

  6. قوانین برده داری، اگر قرار بود به یک باره لغو بشه، هرج و مرج در تمام جامعه به وجود می آمد. واقعاً تاریخ عرب جاهلیت رو خوندید؟ برخی از سران قوم ها مایملکشان برده بود و به آن افتخار می کردند، اگر قرار بود به یک باره از بین بره که بسیار هرج و مرج ها به وجود می آمد. عرب جاهلیت از زنان سوء استفاده میکردند و مانند حیوانی که هر شب چند مرد را باید ارضاء کنه بهش نگاه می کردن و یا سیاه رو حیوان می دونستند، پیامبر اولین کاری که کرد، سیاه و سفید رو برداشت و موذن خودش رو هم یک سیاه قرار داد تا کم کم تعصبات برداشته بشه.

    من نمی فهمم واقعا تاریخ رو ندیدید. حتی رفتار وحشیانه عرب در مکاشفات عهد عتیق آمده و حتی جنگ ابراهیم با عمالقه نیز از وحشی گری آنان سخن می گوید، در حالی که تمام این وحشی گری ها از میان رفت. اما کم کم و با تدبر.

    1. اعتراف اول شما مبنی بر اینکه برده داری لغو نشد.

      مطلب دوم چرا برده داذی تا زمان سایر امامان لغو نشد؟؟ چرا هیچ اقدامی برای لغو آن نشد.

      مثلا ۱۰۰ سال یا ۲۰۰ سال یا ۳۰۰ سال کم بوده برای لغو برده داری؟؟؟؟؟؟؟

  7. ببینید شما چندین بار من رو متهم به تعصب و بی آگاهی کردید، هیچ اشکالی نداره، چون ما خدایی داریم و مطمئنیم که این دنیا بیهوده نیست و همه در دادگاه عدل الهی باید پاسخ بدهند.

    اما اگر واقعاً خودتون رو بی تعصب میدونید، نباید دنیای ۱۴۰۰ پیش عربستان رو با مقادیر امروزی یعنی قرن ۲۱ و زندگی انسان امروزی بسنجیم.

    اگر واقعاً احساس بی تعصبی میکنید، یک جامعه بدوی رو در نظر بگیرید (فک کنم هیچ مخالف اسلامی شک نداشته باشه که عرب جاهیت از بدوی ترین جوامع بوده) که یک شخص هر چقدر هم که قدرتمند باشه، چقدر تاثیر میتونه ایجاد کنه؟ یک نفر اون هم بدون هیچ پشتوانه ی ابتدائی.

    این رو اضافه کنم که من اصلاً در صدد قانع کردن کسی نیستم، ولی فقط می خوام بگم که شما که من رو متعصب می دونید و خودتون رو خالی از تعصب و دارای منطق، قضاوت کنید.
    متشکر

    1. اتفاقا شما از جامعه ی عرب پیش از اسلام خیلی خبر ندارید در مورد اون و مخصوصا بحث زنده به گور کردن ها و سایر اتهاماتی که به اونها زده شده ما در سایت مطلب خواهیم گذاشت.

  8. برده داری نقض حقوق بشر است زیرا استقلال و آزادی رادار شخص می گیرد و قدرت های عطا شده خالق را بی کاربرد می کند مثل تصمیم گیری و اختیار

    قرآن کتاب قانون برای اجرا در تمامی دوران ها است وقتی الله از برده نام برده پس باید در جوامع اسلامی برده نیز وجود داشته باشد
    در غیر اینصورت آن آیه هدایت داری تاریخ مصرف بوده و نباید در کتاب قانون تا بینهایت جایی گیرد زیرا دیگر با اعلام حقوق بشر و حیوان و طبیعت دیگر کاربردی نداد
    اگر باقی بماند زندگی نامه محسوب می شود به طور خلاصه

    Ggoran158.blogfa.Com

  9. با تشکر
    صحبت های هر دو طرف از دوستان برایم قابل استفاده بود اما به نظرم نگاهی اجمالی و کلی به قضیه میتواند راهگشا باشد
    به نظرم خشونت در قران در بسیاری از موارد سفارش موکد شده و در بسیاری از جاها مومنین ترغیب به آن شده اند به گونه ای که بدون فرمان قرآن انگار به خاطر ظلمی که به آنها شده انگیزه داشته ولی به خاطر ضعف یا آسیب های آن بدان عمل نمینمودند
    در ابتدا اینکه پشتوانه مخالفین دعوت صلح جویانه پیامبر، به زور و قدرت بوده و سبب آزار و سو قصد ودر نهایت مهاجرت او و ایمان آورندگان اوشدند
    از طرفی قران حق و باطل را مطرح نموده و ملاک راحق معرفی میکند ودر نهایت پیروزی حق بدست خود مومنین را طالب است که در بعضی از موارد راهکاری جز خشونت در مقابل خشونت طرف متقابل ارایه نمیکند
    حال افرادی را که بنا بر طبیعت انسانی که عرض کردم از خشونت تنفر دارند را درک میکنم اما برای رسیدن حق به حق دار با توجه به خصوصیات نوع بشر و این دنیا و روابط موجود بین انسانها و استیلا طلبی آنها محققا چاره ای جز آن نیست

  10. واقعا که چقد خوب استفاده ابزاری می نمایید از برخی ایات..البته اگر نظر منو تایید نکنی یا ازش کم کنی قطعا یک شیاد بد بدبختی که حتی نتونستی جواب بدی

    اول اینکه برخی ایات در ادامه ایاتی دیگر هستند و یا ادامه دارند که به قول شما امر به خشونت شده پس نمیتونی فقط همین تیکه رو بزاری خیلی راست میگی کلشو بزار ببینیم در چه شرایطی بوده که این آیه اومده و اینکه فقط همون آیه رو گذاشتید یعنی استفاده ابزاری در جهت بر کرسی نشوندن حرف خودتون

    بعد من یه سوال میکنم
    اگر کسی وارد منزل شخصی بشه و خدایی ناکرده قصد کشتن پدر اون خانه رو داشته باشه و یا خدایی نکرده به ناموس اون خانه چشم داشته باشه طرف میاد میگه عزیزم بیا خشونت به خرج ندیم با هم حلش میکنیم و مال و ناموسمو با تو تقسیم میکنم که خشونت نباشه پدرمم بکش برو دمت گرم اومدی… یا فورا دست به اقدامی خشونت بار میزنه بدون در نظر گرفتن عواقب کارش هر کاری میکنه تا ناموس و خونشو نجات بده؟؟

    چیه انتظار دارین مسلمونا بشین و خداشونم اجازه بده تمامی مخالفین و دشمنان مال و نامسوشونو به یغما ببرن؟؟

    بله هرکسی با اصلحه ای وارد خانه شما بشه و مال ناموستونو مورد تهدید قرار بده با بیشترین خشونت بهش حمله میکنید تا از خطرات دفاع کنید..سوال من اینه که این کارو میکنید یا نه؟؟؟ اگر این کارو میکنید پس خیلی بی جا میکنید میگید تو قران خشونت داریم چون اونم برای حفظ جان و مال و ناموس بوده.

    دیدم گفتی به دوستمون به خودش نگه ایرانی چون تفکر اعرابو داره..تو هم حق نداری بگی ایرانی چون اگر شلوار جین بپوشی امریکایی هستی به چه جراتی ادعای ایرانی بود میکنی..اگر زرتشتی هم باشی من دوستای زرتشتی بسیاری دارم که هیچچ مشکلی با قران ندارن و خیلیم احترام میگذران پس تو هم تفکرات خارجیا رو داری نبینم بگی به خودت ایرانی

    بحث برده داریم یه چیز خیلی ساده میگم فرض کن طلا توی ایران ممنوع بشه بعد مامورا بیان در خونتون تمام طلاهای توی خونتونو همینطوری بگیرن ببرن..طلاهایی که شما سالها برای خریدش زحمت کشیدی..شما دودستی تقدیم میکنی؟؟ اصلا میشه توی یک منطقه بزرگ هرچی طلا هستو یهویی جمع کنی؟؟ بعضی چیزا به قدری در فرهنگ ریشه دونده و نهادینه شده که برانداختنش قرن ها طول میکشه دوست عزیز خیلی کوته فکری اگر انتظار داری که اسلام یهو تو صد سال برده داریو بر مینداخت…

    مثال دیگه مثل برانداختن دخانیات در یک کشور هست((چرا کشور کل دولت های کره ی زمین میخوان مواد سطح بالایی که خطر جون انسان هارو داره از بین ببرن))…مگه میشه یهویی این کارو کرد؟؟ چندید ساله دارن با مواد مخدر سطح بالا مبارزه میکنن هنوزم فراوونه و توی دنیا کلیش پیدا میشه و خیلیا پول هنگفتی ازش به جیب میزنن و قرن هاست که دولت های کل کره ی زمین در پی برانداختنشن و البته بگم که هنوزم نتونستن فقط باهاش مبارزه کردن

    حالا هی میای جواب میدی ابراهام لینکن .. برو ببین همونم چقد بدبختی کشید و راه کیا رو ادامه داده

    اره شما میگی پیامبران برده داشتن من میگم برده میخریدن تا بهتر باهاش رفتار کنن تا اینکه کس دیگه ای بخره و ازارشون بده و شکنجشون کنه..نگو تعصب به این جمله اگر میتونی ردش کن

    در ضمن بسیاری از بزرگان اصلا نیومدن احادیث رو درستو غلطشو جدا کنن و فقط برای اینکه اصلی ها هم از بین نره همرو جمع اوری کردن فقط.. چه درست و چه غلط ولی نمیدونستن ابزار دست افراد سودجویی مثل شماها میشه

    در ضمن میخوام اشاره کنم به ایه ی تحدی در قران..

    . «أَمْ یَقُولُونَ افْتَراهُ قُلْ فَأْتُوا بِسُورَهٍ مِثْلِهِ وَ ادْعُوا مَنِ اسْتَطَعْتُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ إِنْ كُنْتُمْ صادِقِینَ».[۵]
    «آیا آن‎ها می‎گویند: «او قرآن را به دروغ به خدا نسبت داده است»؟ بگو: «اگر راست می‎گویید، یك سوره همانند آن بیاورید، و غیر از خدا هر كس را می‎توانید (به یاری) طلبید!»

    خیلی ادعا داری قران خشونت باره و یا نعوظ بالله الله بت بزرگ کعبه بوده یه سوره مثل قران بیار من میام میخونم یه مدت دیگه البته میتونی از دوستاتم کمک بگیری همچنین از تمامی هم فکرات البته از تمام کسایی که با مسلمونا دشمنن تو دنیا هم میتونی کمک بگیری فک کنم به میلیارد میرسه تعدادشون..اینم دعوت به مبارزه..البته خشن نیستا با فکر کار داره..همون فکری که باهاش خدا رو به بت تشبیه کردی همون خدا میگه اگر من بتم پس تو هم میتونی یه سوره عین قران من بیاری..پس منتظرم

    بله من اصلا کاری با تاریخ ندارم خیلی ساده جوابتو دادم پس میخوای جواب بدی ساده جواب بده و مغز دیگران رو با استفاده های ابزار گونت از ایات و احادیث جعلی نپیچون

    در ضمن اگر فکر میکنی منم مثل اون اقا متعصب نفهمم قطعا بدون شما هم روشنفکر نفهمی

Comments are closed.