عدالت الله در قرآن

Print Friendly, PDF & Email

قرآن و محمد ادعا داشته و دارند كه دينشان دين برادرى و احكامش هم احكام برابری بين انسانها است .
در اين مبحث به بعضی از آيات قرآن كه خلاف اين ادعای محمد و مسلمانان را اثبات ميكند مى‌پردازيم .

آيه ٤٧ از سوره بقره: يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ اذْكُرُوا نِعْمَتِيَ الَّتِي أَنْعَمْتُ عَلَيْكُمْ وَأَنِّي فَضَّلْتُكُمْ عَلَى الْعَالَمِينَ (۴۷)

ترجمه: اى فرزندان اسراييل از نعمتهايى كه بر شما ارزانى داشتم و از اينكه من شما را بر جهانيان برترى دادم ياد كنيد.
در اين ايه، الله، قوم بنى اسراييل را برترين قوم دنيا قرار داده، البته اصلا شك نكنيد كه الله نژاد پرست بوده و با هيتلر رابطه‌اى داشته، و هردو در مورد برترى يك قوم سخنرانی كرده‌اند، ولى فقط از بخت بد، هيتلر نامش در تاريخ ننگ شده.

ايه ٢٥٣ از سوره بقره: تِلْكَ الرُّسُلُ فَضَّلْنَا بَعْضَهُمْ عَلَىٰ بَعْضٍ ۘ مِّنْهُم مَّن كَلَّمَ اللَّهُ ۖ وَرَفَعَ بَعْضَهُمْ دَرَجَاتٍ ۚ وَآتَيْنَا عِيسَى ابْنَ مَرْيَمَ الْبَيِّنَاتِ وَأَيَّدْنَاهُ بِرُوحِ الْقُدُسِ ۗ وَلَوْ شَاءَ اللَّهُ مَا اقْتَتَلَ الَّذِينَ مِن بَعْدِهِم مِّن بَعْدِ مَا جَاءَتْهُمُ الْبَيِّنَاتُ وَلَٰكِنِ اخْتَلَفُوا فَمِنْهُم مَّنْ آمَنَ وَمِنْهُم مَّن كَفَرَ ۚ وَلَوْ شَاءَ اللَّهُ مَا اقْتَتَلُوا وَلَٰكِنَّ اللَّهَ يَفْعَلُ مَا يُرِيدُ (۲۵۳)

ترجمه: بعضی از آن رسولان را بر بعضی دیگر برتری دادیم، برخی از آنها، خدا با او سخن می گفت و بعضی را درجاتی برتر داد و به عیسی بن مریم، نشانه های روشن دادیم و او را با «روح القدس» تأیید نمودیم(ولی فضیلت و مقام آن پیامبران، مانع اختلاف امتها نشد) و اگر خدا می‌خواست ، کسانی که بعد از آنها بودن، پس از آن همه نشانه‌های روشن که برای آنها آمد، جنگ و ستیز نمی‌كردند ولی این امتها بودند که با هم اختلاف کردند بعضی ایمان آوردند و بعضی کافر شدند(و جنگ و خونریزی بروز کرد. و باز) اگر خدا می‌خواست، با هم پیکار نمی‌کردند ولی خداوند، آنچه را می‌خواهد، انجام می‌دهد .

در آيه فوق، الله، حتى بين پيامبرانش هم تبعيض قائل شده و بعضى را بر ديگران برترى داده!! البته مديونيد اگر فكر كنيد ايشون ناعادل بوده.
ايه ٣٣ از ال عمران: إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَىٰ آدَمَ وَنُوحًا وَآلَ إِبْرَاهِيمَ وَآلَ عِمْرَانَ عَلَى الْعَالَمِينَ (۳۳)
ترجمه: به يقين، الله آدم و نوح و ال ابراهيم(اعراب) و ال عمران(بنى اسراييل) را به همه جهانيان برترى داده.
در اين ايه بازهم الله گلچينى از ادمها و دو نژاد از انسانها را بر تمام دنيا برترى داده و باز هم نشان داده كه با قاطعيت طرفدار برابرى بين انسانهاست .

ايه ٧١ از سوره نحل: وَاللَّهُ فَضَّلَ بَعْضَكُمْ عَلَىٰ بَعْضٍ فِي الرِّزْقِ ۚ فَمَا الَّذِينَ فُضِّلُوا بِرَادِّي رِزْقِهِمْ عَلَىٰ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُمْ فَهُمْ فِيهِ سَوَاءٌ ۚ أَفَبِنِعْمَةِ اللَّهِ يَجْحَدُونَ (۷۱)

ترجمه: و الله بعضى از شما را در روزى بر برخی ديگر برترى داده است ولى كسانى كه فزونى يافته‌اند روزى خود را به بردگانشان نمى‌دهند، تا در ان با هم برابر نشوند، ايا باز هم نعمتهاى خداوند را انكار مى‌كنيد ؟

در اين آيه، الله به وضوح عدم برابرى بين انسانها را به رسميت مى‌شناسد و سواى اينكه به برده بودن و برده گرفتن مهر تاييد ميزند تازه اين را نشانه اى از نعمتهاى خودش ميداند !
عجب الله دادگرى !!!!

ايه ٥٥ از سوره اسراء: وَرَبُّكَ أَعْلَمُ بِمَن فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۗ وَلَقَدْ فَضَّلْنَا بَعْضَ النَّبِيِّينَ عَلَىٰ بَعْضٍ ۖ وَآتَيْنَا دَاوُودَ زَبُورًا (۵۵)

ترجمه: و پروردگارت به آسمانها و زمين احاطه دارد و برخى از پيامبران را بر برخى ديگر برترى داديم و به داوود زبور داديم.

در اينجا باز هم داستان تكرارى قبلى ولى يك اسم به اسامى اضافه شد و آن هم داوود !

ايه ٣٢ از سوره زخرف: أَهُمْ يَقْسِمُونَ رَحْمَتَ رَبِّكَ ۚ نَحْنُ قَسَمْنَا بَيْنَهُم مَّعِيشَتَهُمْ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا ۚ وَرَفَعْنَا بَعْضَهُمْ فَوْقَ بَعْضٍ دَرَجَاتٍ لِّيَتَّخِذَ بَعْضُهُم بَعْضًا سُخْرِيًّا ۗ وَرَحْمَتُ رَبِّكَ خَيْرٌ مِّمَّا يَجْمَعُونَ (۳۲)

ترجمه: آیا آنان رحمت پروردگارت را تقسیم می کنند؟! ما معیشت آنها را در حیات دنیا در میانشان تقسیم کردیم و بعضی را بر بعضی برتری دادیم تا بعضی ديگر را بخدمت گيرند و رحمت پروردگارت از تمام آنچه جمع آوری می‌کنند بهتر است!

در اين ايه بازهم نه حرفى از برابرى حقوقى و نه برابرى انسانى هست بلكه تاكيد قرآن بر ناعدالتيى است كه عاملش خود الله است و بدتر از همه ايشان با دادن روزى بيشتر به يك عده باعث استثمار يك عده توسط آن عده برگزيده خداوند شده است.

الله با دادن روزى بيشتر به قشر مرفه جامعه باعث و بانى شكاف طبقاتى و ناعدالتى در جامعه شده است. و تازه اينكه با غرور و خودستانى كودكانه‌اى انرا از الطاف خود مى‌داند . البته ازين دست آيات در قرآن بسيارند و محمد طبق روال قرآن دراينمورد هم با تناقض‌گويی و دوگانه‌سرايى ادعاى خودش را نقض می‌كند .
و چه ساده انگارانه دوستان مسلمان و ذوب شده در كيد آخوند ترجمه‌هاى تحريف شده و تفسير‌هاى من‌درآوردى اين قشر مفتخور جامعه را لغلغه ميكنند و سرشان را از زير لحاف ملاها بيرون نمى‌آورند تا حقيقت را ببينند .

ايا اگر خدايى وجود داشت و خالق تمامى اين جهان هستى بود اينقدر پست و ناجوانمرد بود ؟؟؟
ايا نژاد و زبان انسانها براى او عامل برترى و نقصان بود ؟؟

2 thoughts on “عدالت الله در قرآن

  1. بی عدالتی در هدایت الله هم موج میزند. گویا ایشان در هر موردی هر جوری دلشان خواست عمل می کنند و چون خدا هم هستند به هیچ کس هم پاسخگو نیستند و قدرت مطلق هستند که کسی نمی تواند سوال و چرا و چون در برابرش کند. آخر این چه عدلی است که بین مخلوقات بی عدالتی به این واضحی برقرار میسازد.
    وَ لَوْ شاءَ اللَّهُ لَجَعَلَکُمْ أُمَّةً واحِدَةً وَ لکِنْ يُضِلُّ مَنْ يَشاءُ وَ يَهْدي مَنْ يَشاءُ وَ لَتُسْئَلُنَّ عَمَّا کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ **سوره نحل آیه۹۳**
    و اگر خدا می خواست شما را یک امت (دارای برابری در مسایل اجتماعی و اقتصادی و …) کرده بود ولی هر که را خواهد گمراه کند و هر که را خواهد هدایت کند.
    کلا الله دلبخواه خودش هدایت و گمراه می کنه. اسمشم میزارن مشیت (پارتی بازی ) الهی .

    قُلِ اللَّهُمَّ مالِکَ الْمُلْکِ تُؤْتِي الْمُلْکَ مَنْ تَشاءُ وَ تَنْزِعُ الْمُلْکَ مِمَّنْ تَشاءُ وَ تُعِزُّ مَنْ تَشاءُ وَ تُذِلُّ مَنْ تَشاءُ بِيَدِکَ الْخَيْرُ إِنَّکَ عَلي‏ کُلِّ شَيْ‏ءٍ قَديرٌ** ۲۶ آل عمران**
    گو: «بارالها! مالک حکومتها تویی به هر کس بخواهی ، حکومت می بخشی و از هر کس بخواهی ، حکومت را می گیری هر کس را بخواهی ، عزت می دهی و هر که را بخواهی خوار می کنی. تمام خوبیها به دست توست تو بر هر چیزی قادری.

    همه را هم مورد آزمایش قرار میدهد
    ۱.(أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لا يُفْتَنُون)(عنکبوت/۲)
    « آیا مردم گمان کردند به حال خود رها مي شوند و آزمایش نمي شوند.»
    ۲.(وَلَقَدْ فَتَنَّا الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ فَلَيَعْلَمَنَّ اللَّهُ الَّذِينَ صَدَقُوا وَلَيَعْلَمَنَّ الْكَاذِبِين)(عنکبوت/۳)
    « ما کسانی را که پیش از آنان بودند آزمودیم.»
    اما موارد امتحان و آزمایشش هم یکسان نیست. مثل اینکه همه در کنکور برای قبولی دانشگاه شرکت کنند اما شرایط امتحانی و مواد درسی افراد یک رشته تحصیلی با هم یکسان نباشد و الله کماکان خودش رو عادل بنامه
    وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الأمْوَالِ وَالأنْفُسِ وَالثَّمَرَات) (بقره/۱۵۵)
    « قطعاً همة شما را با چيزي از ترس، گرسنگي، و كاهش در مالها و جانها و محصولات و کالاهایی ، آزمايش مي كنيم.»
    إِنَّمَا أَمْوَالُكُمْ وَأَوْلادُكُمْ فِتْنَة)(تغابن/۱۵)
    «اموال و فرزندانتان فقط وسيلة آزمايش هستند. اما یکی فرزند صالح و اموال خوب دارد و دیگری نه و معلوم نیست چرا واسه همه شرایط یکسانی نیست. تا در شرایط یکسان بتوان انسانها رامورد قضاوت قرار داد و از آنها انتظار داشت

  2. با عرض سلام
    دوست عزیز عدالت به معنای برابری نیست بلکه به معنای برابری برابران و نابرابری نا برابران است (تعریف عدالت به سبک نیچه در کتاب غروب بت ها ترجمه داریوش آشوری) بنابراین به وضوح مشخصه که به عنوان مثال افرادی مثل من با کسانیکه اخلاق مدار و بزرگ منش هستند برابر نیستند
    حالا بحث بر سر این نیست که آیا پیامبران ادیان ابراهیمی به واقع اخلاق مدار هستند یا خیر ،لکن نقد شما مستقیما به برابر نبودن انسان ها نزد خدا بود نه اینکه کدوم انسان ها این استحقاق رو دارن
    از طرفی در آیه مذکور که داریم روزی بعضی از بعضی دیگر بیشتره باید دقت کنید تنها جنبه وجودی انسان که ثروت نیست همون طور که شوپنهاور میگه آنچه هستیم سعادتمان را موجب میشود نه آنچه داریم
    بنابراین طبیعیه که اینجا هم بی عدالتی صورت نگرفته الزاما چون ممکنه اون فردی که ثروت نداره هوش بیشتر و یا سلامتی بیشتر نسبت به فرد ثروتمند داشته باشه.
    و اما درباره آیه۳۲ سوره زخرف اگر نیچه ای هم نگاه کنیم نیچه این جنگ برای قدرت و سلطرو ماهیت زندگی و قدرت رو سعادت انسان میدونه
    همون طور که درختی برای رشد باید زمین رو به خدمت بگیره
    در ضمن نباید فراموش بشه که خدا در این جا داره با مشرکین صحبت میکنه و اگر ادامش رو بخوانید میگه اصلا این چیزهای مادی در حقیقت بازیچه ای نیست و میگه سیستم انتخاب پیامبرانش ربطی به امور دنیوی نداره
    و اما باید بگم این ها نظرات شخصی خودمه و هیچ ربطی به اسلام نداره بنابراین اگه اشتباهی توش هست به پای خودم بذارید.
    ممنون

Comments are closed.