زنا کردن فرزند امام علی و سانسور علمای شیعه !

Print Friendly, PDF & Email

طبق يكى از روایات صحیح شیعه که در معتبرترین کتاب حدیث شیعیان یعنی كتاب کافی, آمده, یکی از فرزندان حضرت علی مرتکب زنا شده و شیخ صدوق, که بزرگترین علمای شيعه می‌باشد, سعی کرده با تدلیس و قیچی کردن روایت این اتفاق بزرگ را مخفی کند.

در معتبرترین کتاب حدیث شیعیان روایتی هست که جریان آن از این قرار است که زنی مرتکب زنا شده و امیر‌مومنان حضرت علی ميخواهد حد زنا یعنی سنگسار را برو اجرا کند و وقتی می‌خواست حد سنگسار را اجرا کند به مردم گفت هر کسیکه بر او حدی است، حد را اجرا نکند و هر کس حدی به مانند حد این زن است(یعنی زنا) از سنگسار کردن زن پرهیز کند. سپس در روایت آمده که عده اى از مردم از اجرای حد منصرف شدند و از جمله این انصراف کنندگان محمد بن علی فرزند حضرت علی بود. 
متن روایت در کتاب فروع کافی کتاب الحدود باب آخر منه (ج۷ ص۱۸۹ ). 
[ ۳۴۱۹۷ ] ۱ ـ محمد بن يعقوب، عن علي بن إبراهيم، عن أبيه، عن ابن محبوب، عن عليّ بن أبي حمزة، عن أبي بصير، عن عمران بن ميثم، أو صالح بن ميثم، عن أبيه، إن امرأة أقرت عند أميرالمؤمنين(عليه‌السلام) بالزنا أربع مرات، فأمر قنبرا فنادى بالناس فاجتمعوا، وقام أميرالمؤمنين(عليه‌السلام) فحمد الله وأثنى عليه ، ثم قال : أيها الناس إن إمامكم خارج بهذه المرأة إلى هذا الظهر ليقيم عليها الحد إن شاء الله ، فعزم عليكم أميرالمؤمنين لما خرجتم ، وأنتم متنكرون ، ومعكم أحجاركم لا يتعرف منكم أحد إلى أحد ، فانصرفوا إلى منازلكم إن شاء الله، قال: ثم نزل، فلما أصبح الناس بكرة خرج بالمرأة وخرج الناس معه متنكرين متلثمين بعمائمهم وبأرديتهم ، والحجارة في أرديتهم وفي أكمامهم حتى انتهى بها والناس معه إلى الظهر بالكوفة ، فأمر أن يحفر لها حفيرة ثم دفنها فيها ، ثم ركب بغلته وأثبت رجله في غرز الركب ، ثم وضع اصبعيه السبابتين في اذنيه ، ونادى بأعلى صوته : أيها الناس ، إن الله عهد إلى نبيه(صلى‌الله‌عليه‌وآله) عهدا عهده محمد (صلى‌الله‌عليه‌وآله) إليّ بأنّه لا يقيم الحد من لله عليه حد ، فمن كان لله عليه مثل ماله عليها فلا يقيم عليها الحد ، قال :فانصرف الناس يومئذ كلهم ما خلا أميرالمؤمنين والحسن والحسين(عليهم‌السلام)، فأقام هؤلاء الثلاثة عليها الحد يومئذ وما معهم غيرهم ، قال :وانصرف يومئذ فيمن انصرف محمد بن أميرالمؤمنين(عليه‌السلام).
و اما شیخ صدوق همین روایت را در کتاب من لا یحضره الفقیه(ج۸ ص۳۵۶) روایت کرده، اما آخر روایت را که اسم محمد بن علی است را حذف کرده و مجلسی در کتاب روضه المتقین(ج۱۰ ص۳۵) اعتراف میکند که از جمله انصراف دهندگان از اجرای حد زنا محمد بن علی بن امیرمومنان بوده ولى شیخ صدوق آخر روایت را بخاطر رعایت ادب حذف کرده.(سانسور كرده)
متن عربی اعتراف ملا باقر  مجلسى: وانصرف فیمن انصرف یومئذ محمد بن امیرالمومنین و لم یذکره المصنف للادب.
در اين داستان بحث بر سر صحت يا عدم صحت اين روايت نيست، كما اينكه روايت از نظر سند صحيح است و تمام راويان آن ثقه هستند، ولى بحث اصلى بر سر عمل قبيح شيخ صدوق در سانسور كردن روايت است كه دليل آنرا(از قول مجلسى) رعايت ادب ميداند كه اين خود عذر بدتر از گناه است.
حال، اين شيخ صدوق بود كه اينكار را كرد! چند تن ديگر از علماى طراز اول شيعه روايات و احاديث را به ميل خود تغيير داده اند؟؟ آيا ميشود به هيچ كدام از احاديث و رواياتى كه از اين جماعت نقل شده اعتماد كرد؟؟

منابع :

الكافي ۷ : ۱۸۵ | ۱ .
وسائل الشيعة ج ۲۸ ص۵۰ ـ ص۶
در تصاویر زیر اسکن کتابهایی است که این روایت را آورده اند و کتاب شیخ صدوق نیز که آنرا سانسور کرده و همچنین متن اعتراف مجلسی در اینباره, که دیگر هیچ حرف و حدیثی در اینباره نباشد.
image
imageimage
image
image
imageimageimageimageimage
image

11 thoughts on “زنا کردن فرزند امام علی و سانسور علمای شیعه !

  1. شر و ور هست اولا محمدبن علی معصوم نیست
    ثانیا شیخ صدوق چی رو تحریف کرده؟ چه بیکاری!
    ضمنا لطفا از مادرت سوال کن چی کار کرده تو رو پس انداخته؟

    1. توهین یا اتهام زدن شما در واقع تاییدی است بر مطالب این سایت.
      وقتی انسان در مقابل حرف مستند و با مدرک حرفی برای گفتن نداشته باشد شروع به توهین و زدن اتهام میکند. که در نزد طرفداران مذهب آبکی شیعه بسیار دیده میشود.

      1. آبکی حضرت عالی هستی که سر و ته قضیه رو نفهمیدی، فقط اینو فهمیدی که اسم راوی و اسم کتاب و صفحه چند بودن روایت دیدی و نرفتی درستی قضیه رو ببینی

        در هر دوتا سند اینگونه که فکر می‌کنی نیست، در روایت اول راوی به نقل از محمد بن ابی حمزه هستش و این شخص کذاب به تمام معناست و متفق علیه است در کتاب زبدة المقال آمده، پس این یکی مردود است

        روایت دوم هم که در کتاب من با یحضره الفقیه بدون سند و نقل از کسی آمده و حاشا و کلا که این امر صحیح باشد
        شما اگه یه فکتون تو آسمون باشه و فک دومتون زیر زمین یک قصور یا خطا از علی و اولاد علی پیدا نمیکنید

        ناصبی مواظب باش که فردا قیامتی است

  2. جناب دکتر محمد فرزند ابابکر ملعون بوده ولی چون از شیعیان مخلص امیر المومنین بود و در خانه ایشان رشد و نمو کرده حضرت او را منسوب به خود میخواندند و ثانیا امتناع اجرای حد زنا متعلق به وجود هر حدی که بر گردن شخصی است شده است و بالضرورة معلوم است تمامی گناهان اعم از صغار و کبار را در بر دارد و کسی جز انوار مقدسه معصومین خالی از گناه نیست…واقعا این افکار یا برخواسته از اذهان خالی از مغز و تفکر است و یا مملو از تعصب ..

    1. درود بر شما
      اولا محمد بن حنفیه فرزند علی بوده ولی مادرش فاطمه نبوده. شما ظاهرا محمد بن حنفیه را با محمد بن ابوبکر اشتباه گرفته اید.
      دوما در متن روایت آمده (فمن كان لله عليه مثل ماله عليها فلا يقيم عليها الحد) و این یعنی اینکه هرکدام از شما حدی مانند این زن بر گردن دارد از انجام حد خودداری کنید.
      بزرگترین دلیل بر این ادعا سانسور کردن روایت توسط شیخ صدوق هست وگرنه دلیلی برای اینکار وجود نداشت, و علامه مجلسی هم دلیل اینکار را اظهار ادب از سوی شیخ صدوق نامیده است.
      تنها دلیل ذکر این روایت توسط کلینی میتواند ادعای امامت از سوی محمد بن حنفیه پس از مرگ حسین باشد که موجب خشم این شیخ شیعی شده و این روایت را ذکر کرده, وگرنه خود وی نیست میتوانست کلا روایت را نیاورد و از کنار آن بگذرد.
      در یک متن جداگانه به ادعای امامت محمد بن حنفیه و توسل به حجرالاسود برای شهادت دادن, خواهم پرداخت.
      در مورد عصمت هم که فرمودید, در همین سایت یک مقاله در رد ادعای شیعه در مورد عصمت موجود هست که این ادعای شیعیان را باطل میکند. و در بخش ویدئو نیز یک ویدئو از یکی از بزرگترین مراجع حال حاضر شیعه (آیت الله کمال حیدری) موجود هست که ایشان ای ۳۳ سوره احزاب که دستاویز شیعیان برای تراشیدن عصمت است را کاملا تشریح و بی ربط بودن آنرا اثبات میکند.
      در پایان هم مانند تمامی شیعیان خود را بسیار دانا و فهمیده خطاب کرده اید و باقی مردم را که به خرافات و توهمات مذهبی شیعه باور ندارند را کج فهم و تهی مغز نامیده اید. ای کاش روزی برسد که شما هم با عقلانیت و بدون توهین و اتهام با منتقدینتان به مناظره بپردازید.
      پیروز باشید.

      1. واقعاً دکتر هستی؟؟؟؟؟؟؟!!!!
        شر و ور میگی بخدا
        نصیحت به شما اینکه همشه اگه روایتی رو خوندی به چند نکته توجه کن
        ۱_ معتبر بودن کتاب
        ۲_ ثقه بودن راوی
        ۳_ اصل سند، اینکه سند روایت از کجاست
        ۴_ قوی یا ضعیف بودن سند و روایت
        ۵_ به چه دلیل آمدن روایت
        ۶_روایت به نقل از چه کسی میباشد
        هر وقت اینها با هم اوکی بودن میتونی روایت یا حدیث رو بپذیری

  3. بسیار جالبه که کسانی که به شدت از مذهبشون دفاع میکنند میان تو این سایت و دنبال چیزی میگردن که قانعشون کنه دینشون غلطه.دوست دارم بهشون بگم نگران نباشید از این دلایل زیاد هست و بالاخره یکیش چشمتونو میگیره! هه

  4. ببخشید نظر اقای امیرحسین رو میشه جواب بدین؟ این که اشاره شده هر حدی بر گردنتون هست اجرا نکنید، و فقط حد زنا نیست که شما میگین زناکار بوده، ممنون از سایتتون

  5. باسپاس از مطالب روشنگرتون،منم یک ایرانی،یک مسلمان و یک شیعه هستم اما توی اسلام تناقظاتی هست که با مطالعه نظرات منتقدین میتونید بهش پی ببرید،اینکه الان به ما ارائه میشه ی چیز شسته روفته و شیک و روز به روز خرافات و معایبش توسط علما و فقها حذف یا موجه میشه بد نیست،
    بنظر بنده انچه که تمام مصلحان اعم از نوح ،ابراهیم…..محمد.. .کوروش …گاندی….پیروی از یک نظم و قانونی است که باعث بهتر زندگی کردن میشه

    1. مرحبا. کاملا درسته با توجه به تاریخ اینها انسانهای بزرگی در عصرشون بودن و روششون برای بهتر زندگی کردنه. حالا اینکه فلان موقع فلان اتفاق افتاده موضوعی نیست که بخاطرش جدال بشه که اگه بشه تعصبه حالا از هر طرف فرقی نمیکنه. اگر هدف رسیدن به حقیقت و رستگاریه و نه تخریب به دنبال کشف حقیقت در مورد خالق باشید…

Comments are closed.