سرنوشت دختران زينب, پس از واقعه كربلا ؟

Print Friendly, PDF & Email

در طول تمام سالهائى كه در مورد اسلام و اشكالات و ايرادت آن تحقيق ميكردم، هميشه این سوال برایم پیش می آمد كه چرا اسلام گرایان شیعه و آخوندها, ادامه زندگی زینب, خواهر حسین بن علی پس از کربلا را به کلی سانسور می‌کنند و بر روى منابر هیچ توضیحی درباره آن داده نشده است،
چه توجيهى دارد بعد از اينكه خاندان حسين و فرزندان او از شام به مدينه ميآيند، زينب در دمشق بماند و در همانجا فوت كند؟ چه عاملى موجب شده است كه اين بانوى داغدار در كنار قاتلان برادرانش و در زير سايه خليفه اى كه خاندانش را هلاك كرده، زندگى بگذراند؟

منبع: الإرشاد في معرفة حجج الله على العباد، الشيخ المفيد ج ٢ ص ١٢٢ لینک آنلاین صفحه نامبرده در سایتهای اسلامی.

چه عاملى باعث شده تا زينب همجوارى با مادر و جدش پيامبر اسلام را رها كند و به سمت دمشق برود؟ از چه روى و به چه سبب علماى بزرگ شيعه سعى كرده اند تا به اين موضوع نپردازند؟ چه اتفاقاتى در آنجا افتاده كه آخوندها با وقاحت تمام آنرا به زير تيغ سانسور ببرند؟
در اين مقاله با تحقيق در منابع خود مسلمانان به تمامى اين سئوالات پاسخ خواهيم گفت و روسياهى را بار ديگر به حوزه هاى جهل ملاها خواهيم فرستاد.
با كمى تحقیق در اسناد اسلامى متوجه ميشويم كه زینب کبری دختر على بن ابيطالب صاحب دو دختر بوده به نامهای “ام ابیها” و “ام کلثوم”.
راز اين داستان در همين جا نهفته است و دليل سانسور آخوندهاى شيعه گرى نيز ادامه زندگى اين دو دختر ميباشد كه اگر بخواهند نامى از آنها ببرند، كل خاندان على ابن ابيطالب را به باد فنا داده اند.

زينب پس از ماجرای کربلا و کشته شدن حسین، “ام‌ابیها” را به همسرى “عبدالملک بن مروان” درميآورد بنابر اين طبيعى است كه زمانى كه دختر به ازدواج يكى از اشخاص دستگاه خلافت درميآيد مادر وى هم همراه دختر به دمشق برود و از روى همين موضوع، ميتوان اين ازدواج را دليل حضور زينب در دمشق دانست.
اما نكته جالب و راز نهفته ماجرا اينجاست كه عبدالملک از خاندان بنی‌امیه بوده كه شيعيان آنهارا شجره‌ ‌خبيثه خطاب ميكنند، هرچند كه پس از مدتی عبدالملک “ام‌ابیها” را طلاق داد و علی بن عبدالله بن عباس او را به همسری خود برگزید. به روايت مورد نظر در اينمورد ميپردازيم.
متن عربى: وأم أبيها، كانت عند عبد الملك بن مروان؛ فطلقها، وهو خليفة؛ فتزوجها علي بن عبد الله بن العباس، مصعب بن عبدالله الزبیری, نسب قريش
ترجمه: ام ابيها همسر عبدالملك مروان بود و در زمان خلافتش او را طلاق داد، سپس على بن عبدالله بن عباس با او ازدواج كرد.
منبع: دارالمعارف والنشر ص ٨٣
هم چنین رجوع كنيد به: أنساب الأشراف، البلاذري ج ٢ ص ٥٩ كه در اينباره مينويسد:
متن عربى: أم أبيها تزوجها عبد الملك بن مروان، … فطلقها فتزوجها بعده عَلَي بن عبد الله بن العباس بن عبد المطلب
ترجمه: ام ابيها همسر عبدالملك مروان بود كه او را طلاق داد، سپس على بن عبدالله بن عباس با او ازدواج كرد. لينك اين مطلب در مكتبة الشامله

پدر همين عبدالملک یعنی مروان بن حکم, همان کسی بوده که به لعنت کردن علی در بالای منبرهايش معروف بوده است و ازين بابت شيعيان بسيار او را تقبيح ميكنند.
روايت اول) متن عربى: وَمَرْوَانُ كَانَ أَكْبَرَ الْأَسْبَابِ فِي حِصَارِ عُثْمَانَ لِأَنَّهُ زَوَّرَ عَلَى لِسَانِهِ كِتَابًا إِلَى مِصْرَ بِقَتْلِ أُولَئِكَ الْوَفْدِ، وَلَمَّا كَانَ مُتَوَلِّيًا عَلَى الْمَدِينَةِ لِمُعَاوِيَةَ كَانَ يَسُبُّ عَلِيًّا كُلَّ جُمُعَةٍ عَلَى الْمِنْبَرِ
خلاصه ترجمه: مروان از سوى معاويه، متولى مدينه بود، وى هر جمعه بر روى منبر به على ابن ابيطالب فحاشى ميكرد
منبع: البداية و النهاية، ابن كثير ، ج ٨ ص ٢٨٤ لينك اين كتاب در مكتبة الشامله:

روايت دوم) متن عربى: كان مروان بن الحكم أميرا علينا ست سنين فكان يسب عليا كل جمعة على المنبر

ترجمه: مروان حكم ٦ سال امير ما بود كه هر جمعه بر منبر به على فحش ميداد

منبع: تاريخ دمشق، ابن عساكر ج ٥٧ ص ٢٤٣-  لینک صفحه این کتاب

جالبترين نكته اینکه حسن و حسين هم پای همان منبرها مى نشستند و پشت سر مروان نماز هم ميخوانده اند در حالى كه پس از نماز به پدرشان لعن و نفرين ميفرستاد. به روايات زير در كتب خود شيعيان توجه كنيد

الف) علي بن جعفر في كتابه عن أخيه موسى بن جعفر قال : صلّى حسن وحسين خلف مروان ، ونحن نصلّي معهم.

ترجمه: راوى ميگويد حسن و حسين پشت سر مروان نماز ميخواندند و ما هم با آنها نماز خوانديم.

منبع همراه با لينك آنلاين:

منبع: وسائل الشيعه آل البيت ، ج ٨ ص ٣٠١- لینک صفحه این کتاب 

ب) متن عربی: وصلى حسن وحسين وراء مروان 

ترجمه: حسن و حسين بن على پشت سر مروان نماز ميخواندند.

منبع همراه لينك انلاين:

مسائل علي بن جعفر ومستدركاتها ، علي بن جعفر العريضي، ج ١ ص ١٤٤- لینک صفحه این کتاب 

يكى ديگر از نكات مهم تاريخ اين است كه زينب كبرا خواهر امام حسين، دختر دوم خود را به نام “ام‌کلثوم” پس از مرگ همسر قبلى او قاسم، به ازدواج حجاج بن يوسف ثقفى، امير مكه و مدينه درميآورد که مشهورترین دشمن شیعیان در كل تاریخ بوده است، بطوریکه با كوچكترين شكى به شیعه بودن کسی، او را به زندان مينداخت و از دم تيغ ميگذراند و بدترين رفتار را در ميان خلفا با شيعيان داشت.
بدين ترتيب حجاج بن يوسف داماد زينب دختر على ميشود ودر هيچ يك ازمنابع تاريخى شيعه يا سنى نامى از ازدواج زوركى يا اجبارى برده نشده است(براى بستن دهان بهانه جويان و ملاها). منابع تاريخى كه اين وصلت را گزارش كرده اند بسيار زيادند و به برخى از آنها اشاره ميكنيم.
روايت اول) ثم مات القاسم عن أم كلثوم؛ فتزوجها الحجاج بن يوسف، وهو يومئذ أمير على المدينة ومكة
ترجمه: قاسم همسر ام كلثوم(دختر زينب) وفات كرد و حجاج بن يوسف با او ازدواج كرد در زمانى كه امير مكه و مدينه بود.

منبع: نسب قريش، مصعب بن عبد الله الزبيري ج ١ ص ٨٢ – لینک صفحه این کتاب 

روايت دوم از يكى از معتبرترين كتاب تاريخى اسلام يعنى انساب الاشراف بلاذرى است.

روايت دوم) فأما أم كلثوم فكانت عند الْقَاسِمِ بْنِ مُحَمَّد بْنِ جَعْفَر بْنِ أَبِي طالب، ثُمَّ تزوجها الحجاج

ترجمه: پس ام كلثوم نزد قاسم بن محمد بود و بعد از حجاج ابن يوسف با او ازدواج كرد

منبع: أنساب الأشراف البلاذري، ج ٢ ص ٦٨- لینک صفحه این کتاب 

در اينجا ميبينيم كه بر خلاف آنچه شيعيان مدعى هستند و امويان را شجره ملعونه معرفى ميكنند اين موضوع به راى خود زينب چندان محل اعتنا نبوده و با آنها مناسبات خانوادگى داشته است و به آنها نيز دخترانش را داده است. يعنى اينكه تمام ادعاى روحانيون خمس خور شيعه در مورد دشمنى إل على و امويان و قتل ائمه و و و همه و همه دروغى بيش نيست و خانواده على بهترين روابط را با دستگاه خليفه داشته اند وتاريخ گواه اين موضوع است. نکته جالب و سانسورشده‌ دیگری که وجود دارد ازدواج یکی از دختران امام حسن بنام “ام الحسن” با “عبدالله ابن زبیر” هست.
همه می‌دانیم که عبدالله‌ ابن زبیر از بزرگترین دشمنان علی بوده كه در جنگ جمل در برابر علی شمشیر کشید و خود علی در خطابه‌ای به او لقب “فرزند نحس زبیر” داده و گفته: از وقتی فرزند نحس زبیر زاده شد باعث نفاق بین من و پدرش شد.!
« متن عربى: وشهد الجمل مع أبيه الزبير مقاتلًا لعلي، فكان علي يقول: ما زال الزبير منا أهل البيت حتى نشأ له عَبْد اللَّهِ.»}

منبع: أسد الغابه،ابن اثير الجزري، ج ٣، ص ٢٤١، رقم ٢٩٤٩- لینک صفحه این کتاب

متن عربی: «قال على بن ابي طالب: ما زال الزبير يعد منا أهل البيت حتى نشا عبدالله»

منابع:

الاستيعاب في معرفة الأصحاب، ابن عبد البر، ج ٣ ص  ٩٠٦-  لینک صفحه این کتاب 

العقد الفريد، ابن عبد ربه الأندلسي، ج ٥ ص ٦٤ – لینک صفحه این کتاب 

شرح نهج البلاغة، ابن ابي الحديد ج ٢٠ ص ١٠٤  – لینک صفحه این کتاب 

متن عربی: «ما زال الزبير رجلا منا اهل البيت حتى نشا ابنه المشئوم عبدالله»

ترجمه: زبیر همیشه از ما اهل بیت بود تا زمانیکه فرزند نا مبارکش، عبدالله بزرگ شد.

منبع: نهج البلاغة حكمت ٤٥٣ – السيد الشريف الرضي ، ج ١ ص ٥٥٥  – لینک صفحه این کتاب 

ولى وقتى به تاريخ اسلام نگاه ميكنيم ميبينيم كه پيوند بين آل على و آل زبير بسيار نزديك بوده و امام حسن یکی از دختران خود را بنام “ام الحسن” را به همسرى “عبدالله ابن زبیر” درميآورد.
متن عربی: وتزوج عَبْد اللَّهِ بْن الزُّبَيْرِ أم الحسن بنت الحسن بْن علي

منبع: أنساب الأشراف، البلاذري، ج ٧ ص  ١٤١ – لینک صفحه این کتاب 

متن عربی: خرجت أم الحسن وهي لأم ولد الى عبد الله بن الزبير

منبع: عمدة الطّالب في أنساب آل أبي طالب، ابن عنبة ، ص  ٦٨ – لینک صفحه این کتاب 

متن عربی: بنات الحسن بن علي عليه السلام: هنّ أم الحسن خرجت إلى عبدالله بن الزبير…الى اخر

منبع: «تراجم أعلام النساء» محمد حسین اعلمی حائری (ص ۳۴۶) 

لينك كتاب ترام اعلام النساء در كتابخانه ديجيتال نور: منتهى الأمال» عباس قمی (ص ۳۴۱) و «المجدیه ابوالحسن العمري، و مصعب الزبیری در نسب قریش» (ص ۵۰)}

همان ابن‌ زبير كه بر پايه گفته خود، از اهل‌ بيت كينه‌اى ٤٠ ساله داشت.[١] و اين كينه در خطابه‌هاي ابن‌ زبير بر ضدّ امام علي و پيروانش و نيز در ناسزاگويي او به امام علي[٢] و ضمن ملاقاتش با ابراهيم فرزند مالك ‌اشتر كه همراه مصعب نزد او آمده بود[٣]، آشكار است.
دشمنی او با اهل بیت پیامبر او را واداشت تا ۴۰ هفته، درخطبه نماز جمعه، حتی از درود فرستادن بر پیامبر خودداری کند تا مبادا اهل بیت به آن افتخار کنند.
[١]. انساب الاشراف، ٣، ٤٨٢؛ اخبار الدولة العباسيه، ص١١٦.
متن عربى: فقال ابن الزبير: إنّك لهاهنا، أما والله إن كنت لي ولأهل بيتي مبغضا، لقد كتمت بغضك وبغض أهل بيتك مذ أربعون سنة.

اخبار الدولة العباسية ص ١١٦ –  لینک صفحه این کتاب 

أنساب الأشراف,  البلاذري ج ٣ ص ٢٩٣ –  لینک صفحه این کتاب 

متن عربی: فقال ابن الزبير إني لأكتم بغضكم أهل هذا البيت منذ أربعين سنة 

أنساب الأشراف , البلاذري ج ٣ ص ٢٩٣  لینک صفحه این کتاب 

شرح نهج البلاغة ، ابن ابي الحديد ج ٤ ص ٦١ – لینک صفحه این کتاب 

متن عربی: هو ابن عبد الله بن الزبير الذي أدخل أباك عبد الله و ولده الشعب و أضرم عليهم النار حتى خلصه‌ أبو عبد الله الجدلي صاحب علي بن أبي طالب  منه عنوة و هو الذي ترك الصلاة على رسول الله ص و أربعين جمعة في خطبة

منبع: شرح نهج البلاغة ، ابن ابي الحديد ج ١٩ ص ٩٢ – لینک صفحه این کتاب 

[٢]. تاريخ‏ يعقوبي، ج٢، ٢٦٢؛ مروج الذهب، ج٣، ٨٠.

متن عربي: و تحامل عبد الله بن الزبير على بني هاشم تحاملا شديدا، و أظهر لهم العداوة و البغضاء، حتى بلغ ذلك منه أن ترك الصلاة على محمد في خطبته

ترجمه: عبدالله بن زبير بنى هاشم را در مشقت شديدى قرار داد و دشمنى و بغض خود را بر آنها با ترك درود فرستادن بر پيامبر در خطبه خود اظهار كرد.

منبع: تاريخ اليعقوبي احمد بن ابی یعقوب ج ٢ ص ٢٦١ – لینک صفحه این کتاب 

[٣]. الطبقات، خامسه٢، ٨٥.

الطبقات الكبرى – متمم الصحابة – الطبقة الخامسة ،ابن سعد   ج ٢ ص ٨٥ –  لینک صفحه این کتاب 

حال در قرن ٢١ شيعيان خردباخته اى را ميبينيم كه پس از هزار و چهارصدسال گريبان چاك ميدهند و تنها فرصت زندگى خود را صرف تقدیس و پرستش یک مشت دزد و راهزن و فرومایه ميكنند كه بجز اهداف مالی و منفعت و قدرت طلبى به چيز ديگرى نمى انديشيدند و با اين حماقت خود هر روز دكان مفتخورى ويروسهاى عمامه به سر را جلاى تازه ميبخشند.

 

کانال تلگرامی نقدی بر اسلام با بیش از ۶۵ هزار کاربر نیز بطور مستمر در فعالیت هست و شما به وسیله لینکی که در تصویر میبینید میتوانید به این کانال وصل شوید.