رد پيش بينى قرآن در سوره كوثر

در ادامه رد ادعاهاى قرآن درباره پيش بينی‌ها و معجزات، به سوره كوثر برمی‌خوريم كه در آن شخصى به محمد، لقب ابتر(بى‌بته يا مقطوع النسل) می‌دهد و محمد پس از مدتى اين سوره بسيار كوچك را بعنوان پاسخ ارائه ميدهد.
در اين سوره گفته شده كه ما به تو كوثر را عطا كرديم و مخاطب( شخصى كه محمد را تمسخر كرده بود) خودش ابتر و مقطوع‌النسل است. البته اسلامگرايان به زيركى معناى كلمه ابتر را نداشتن فرزند پسر، تعريف كرده‌اند.
جدا از اينكه هركدام از اسلامگرايان يك برداشت متفاوت از كلمه “كوثر” در اين سوره دارند، و ما وارد آن نمی‌شويم، به اين پيش بينى كه مخاطب محمد، خودش مقطوع النسل است و يا خواهد شد ميپردازيم.
براى فهم بيشتر موضوع، ترجمه سوره كوثر را در اينجا مينويسيم.
١) ما به تو كوثر عطا كرديم.
٢) براى پروردگارت نماز بخوان و قربانى كن.
٣) مسخره كننده تو خودش ابتر و مقطوع النسل است.

در تفسيرهاى مختلف داستانهاى مختلفى بعنوان شأن نزول اين آيه آورده شده كه به مهمترين آنها می‌پردازيم.
در تفسیر نمونه، در تفسير اين آيه آمده كه این آیات در مورد عاص‌بن‌وائل‌قرشى آورده شده يا نازل شده‌اند. البته تفسیر نمونه گفته است این آیه ممکن است در مورد ابوسفیان یا ولید‌بن‌مغیره نیز بوده باشد.
حال مسئله مهم اینجاست که هیچکدام از این افراد ابتر نبوده‌اند و دارای فرزندان پسر بوده‌اند. در زیر نام چند
تن از فرزندان این افراد آمده است:

الف) ابوسفیان‌ابن‌حرب: يكى از بزرگان قريش و از دشمنان سرسخت محمد بود.نام فرزندان ايشان در زير آمده:
١) معاویه‌بن‌ابوسفيان: از پسران او و كسى كه آغاز گسترش دهنده امپراتورى عربى اسلامى نام گرفت و از حكامى بود که عثمان، خليفه سوم برگزید و همان كسى است كه على را از ادامه خلافت ناكام كرد.
٢) یزید‌بن‌ابوسفيان: از فرزندان او که در فتوحات اسلامی كشته شد.
٣) ام حبیبه: دختر او که توسط محمد به حبشه فرستاده شد، شوهرش از اسلام خارج شد و خودش به حرمسراى محمد پيوست.

ب) عاص ابن وائل قرشى: از بزرگان قريش بود كه در اكثر تفاسير قران از او بعنوان مسخره كننده محمد، در سوره كوثر نام ميبرند. نام فرزندان وى در زير آمده:
١) عمر بن عاص بن وائل: معروف به عمرو عاص وزیر دربار معاویه، از صحابه محمد و کسی بود که قریش او را برای بازگردادن مسلمانان به حبشه فرستاده بود. عمرو عاص از بزرگترين استراتژيستهاى زمان خودش بوده و نقشه هاى وى باعث ناكامى على و خانواده اش و كوتاه شدن دستشان از حكومت شد.
٢) هشام بن عاص بن وائل: از مسلمانان نخست بود، در مکه به محمد ایمان آورد، به حبشه ارسال شد و بعد به مکه بازگشت.
ج) ولید‌ابن‌مغیره: از مردان نامدار قريش بود كه در زير نام فرزندان وى را مى آوريم:
١) خالد بن ولید: او لقب سیف‌الله را، بعلت جسارت زياد در جنگها به خود اختصاص داد. وى از جنگجویان بزرگ تاریخ اسلام بود که به فتوحات زیادی دست زد، ابوبکر وی را برای نبرد به یمامه فرستاد و در سركوبى جنگهاى ردّه و بازگشت اعراب از اسلام، بعد از فوت محمد، نقش بسزايى داشت.
٢) الوليد بن الوليد: برادر خالد و از صحابه دیگر محمد بوده است که گویا پیش از برادرش خالد مسلمان شده بود.
٣) هشام بن ولید: نيز از دیگر فرزندان وليد ابن مغيره بوده است.

خوب ميبينيد كه هیچکدام از اشخاصی که آیات سوره کوثر در مورد آنها صحبت میکنند بر اساس تعریف ارائه شده از ابتر، ابتر يا مقطوع النسل نبوده و همه داراى فرزند بوده‌اند. و این نشان میدهد الله، باز هم پيش‌بينى اشتباه كرده و اثبات كرده كه دانايى و شعور اين الله در حد يك انسان زمينى بيش نيست.
اين به خودى خود غير الهى بودن قرآن را اثبات ميكند.

9 thoughts on “رد پيش بينى قرآن در سوره كوثر

  1. متاسفانه اشکال شما اینجاست که پیش بینی را با وعده الهی اشتباه گرفتید
    وعده الهی بر گسترش نسل پیامبر بوده
    و عرب نسل را از پسر میداند ولی به حکم قرآن نسل هم از پسر و هم از دختر گسترش پیدا میکند
    اما جواب به ابتربودن نسل دشمنان پیامبر را میتوانید در صفحه پاسخ به منتقدین اسلام در فیسبوک بخوانید

    1. اعراب و اسلام متفقا ادامه نسل را از پسر میدانند. اگر فردی را به نام مادرش صدا کنند نه پدرش این به معنی ناسزاست. زیرا اصل انتقال وراثت برای نسل در اسلام از طریق مرد است. امامان شیعه همه مذکرند و سیادت در اولاد ذکور است که انتقال می یابد. اولاد ذکور نام و فامیل را به نسل بعدی انتقال می دهند. کدام حکم قرآن نسل را هم از پسر و دختر میداند؟ خداوند خودش هم از این که فرشتگان را دختر خدا حساب کنند ناراحت می شود. چرا امامان شیعه از دختران امامان ادامه نمی یابند. چرا امام زاده ها همه ابن فلان ابن فلان ابن فلان اند و سلسه ها فقط ذکور است تلفیقی از دختران و پسران نیست تا به یکی از امامان شیعه برسد. چرا باید با وجود دختران محمد (۴ دختر) باز هم او را ابتر بنامند؟ زیرا داشتن دختر ملاک نیست بلکه این اولاد ذکور است که به غلط باعث می شود که ابتر محسوب نشوند و اگر بازهم دختر به محمد اعطا شود ابتر بودن او کماکان باقی است. پیشگویی یا وعده یا هر چیز دیگر وقتی محقق است که الله قادر متعال برای بستن دهان معاندین لا اقل یک اولاد ذکور به محمد اعطا کند که کوثر (کثرت نسل از او حادث شود) باشد.

      1. عزیزان دقت کنید، آخر آیه به یک نفر اشاره میکنه نه چند نفر، إن شانئک “هو” الابتر. درست بخونین خواهشأ دکتر! اون یه نفرم عاص بن وائل بود که ابتر هم شد.

      2. ببخشید اگه عاص ابن وائل ابتر شسد پس عمر و عاص از زیر بوته سبز شد؟
        عمر و عاص معروف پسر عاص ابن وائل هست.
        عمرو بن العاص السهمي القرشي الكناني (۵۹۲م – ۶۸۲م)، که نام واقعی او أبو عبد الله، ابن سيد بني سهم من قريش العاص بن وائل السهمي
        این هم لینک ویکی پدیاش:
        https://ar.wikipedia.org/wiki/%D8%B9%D9%85%D8%B1%D9%88_%D8%A8%D9%86_%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%A7%D8%B5
        در ضمن یه پسر دیگه بسیار معروف و مورد احترام مسلمین هم داشته به نام هشام
        هشام بن العاص بن وائل السهمي صحابي، أبوه العاص بن وائل السهمي وأخو الصحابي عمرو بن العاص
        این هم لینک ویکی پدیاش
        https://ar.wikipedia.org/wiki/%D9%87%D8%B4%D8%A7%D9%85_%D8%A8%D9%86_%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%A7%D8%B5
        عمروعاص و هشام بسیار در نزد اهل سنت محبوب هستند و از صحابی برگزیده محمد که بعد از اسم اونها رضی الله عنه رو به نشانه صحابی کبار بودنشون میآورند و نامشون در تاریخ اسلام جاودانه مونده.
        |یعنی حتی اگه ابتر رو نام نیکو موندن از یه آدم بگیریم می بینیم که باز هم ابتر نشد و از اونها در جمعیت اکثریت مسلمانان یعنی سنی ها به نیکویی و احترام یاد میشه .

    1. قرآن وعده نداده که نامی از کسی بماند یا نه. در ضمن معاویه و عمرعاص در بین سنی ها که اتفاقا اکثریت مسلمین اند به وفور یاد شده و حتی مورد احترام بسیارند. چون شما در یک کشور شیعه و بی خبر از بقیه جهان اسلامی دلیل بر بدنامی مطلق معاویه (خال المومنین) و … نمی شود. اما مراد قرآن در اینجا مشخصا داشتن اولاد ذکور و در نتیجه ابتر نبودن است . محمد علی الظاهر ۴ دختر داشته پس بی فرزند نبوده اما کماکان ابتر نامیده میشده است وبه همین دلیل توسط تازیان و اعراب جاهل مورد تمسخر قرار می گرفته است.
      خدا بهتر بود با دادن یک فرزند مذکر به ایشان با آن حرمسرای عریض و طویل ایشان و همسران اکثرا زیر ۲۵ سال و جوانشان مانند صفیه ، عایشه، ریحانه، حفصه، رمله و کنیزان بسیار حداقل مشت محکمی بر دهان عاص ابن وائل قرشی میزد تا مسلمین بتوانند ادعا کنند که بالاخره یکی از وعده های الله هم به حقیقت پیوست.

  2. اغایون معنی کلمه ابتر معلومه، چقدر مهمل میبافین. فقط باید معنی قرانو عوض کنن، افرینش در شیش روز رو معنی میکنن شیش مرحله،اینم از اینجا که ابتر رو یه چیز دیگه میگن. خدا مگه عربی بلد نیست که نتونه درست حرف بزنه که شماها تصحیحش کنین

  3. البته منظوری که بعضی‌ها می‌فهمند از این آیه این است که از زخم زبان زننده نسلی باقی نماند. اگر چه ممکن است در نسل اول بچه دار شده باشد ولی بچه‌های او بچه دار نشدند(یا در همان نسلهای اولیه کارشان تمام شده). کما اینکه در مورد هشام‌ابن عاص گفته شده در جنگ کشته شد درحالی که فرزندی از او نمانده بود. در مورد اینکه عمروعاص هم فرزند عاص ابن وائل بوده تردیدهایی وارد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید