اثبات عقیم بودن حسن عسکری, امام يازدهم

Print Friendly, PDF & Email

خلاصه متن عربى :
رووا عن أحمد بن عبيد الله بن خاقان أنه قال أن الحسن العسكري : لما إعتل بعث السلطان إلى أبيه أن ابن الرضا قد إعتل ، فركب من ساعته فبادر إلى دار الخلافة، ثم رجع مستعجلاً ومعه خمسة من خدم أمير المؤمنين كلهم من ثقاته وخاصته ، وفيهم نحرير فأمرهم بلزوم دار الحسن وتعرف خبره وحاله، وبعث إلى نفر من المتطببين فأمرهم بالإختلاف إليه وتعاهده صباحاً مساء ، فلما كان بعد يومين أو ثلاثة أخبر بأنه قد ضعف، فأمر المتطببين بلزوم داره، وبعث إلى القاضي فأحضرهوأمره أن يختار من أصحابه عشرة ممن يوثق به في دينه وأمانته وورعه، فأحضرهم فبعث إلى دار الحسن وأمرهم بلزوم ليلاً ونهاراً ، فلم يزالوا هناك حتى توفي عليه السلام فصارت سر من رأى ضجة واحدة، وبعث السلطان إلى داره من فتشها وفتش حجرها وختم على جميع ما فيها طلبوا أثر ولده ، وجاؤا بنساء يعرفن الحمل ،فدخلن إلى جواريه ينظرن إليهن ، فذكر بعضهم أن هناك جاريةبها حمل فجعلت في حجره ووكل بها نحرير الخادم وأصحابه ونسوة معهم ، ثم أخذوا بعد ذلك بتهيئتهوعطلت الأسواق وركبت بنو هاشم والقواد وسائر الناس إلى جنازته ، فكانت سر من رأى يومئذ شبيها بالقيامة ، فلما فرغوا من تهيئته بعث السلطان إلى أبي عيسى بن المتوكل فأمره بالصلاة عليه ، فلما وضعت الجنازة للصلاة عليه دنا أبو عيسى فكشف عن وجهه فعرضه على بني هاشم من العلوية والعباسية والقضاة والمعدلين وقال : هذا الحسن بن علي بن محمدبن الرضا مات حتف أنفه على فراشه حضره من حضر من خدم أمير المؤمنين وثقاته فلان وفلان ومن القضاة فلان وفلان ومن المتطببين فلان وفلان ، ثم غطى وجهه وأمر بحمله من وسط داره ودفن في البيت الذي دفن فيه أبوه. ولما دفن أخذ السلطان والناس في طلب ولده وكثر التفتيش في المنازل والدور ، وتوقفوا عن قسمة ميراثه ، ولم يزل الذين وكلوا بحفظ الجارية التي توهم عليها الحمل لازمين حتى تبين بطلان الحمل ، فلما تبين بطل الحمل عنهن قسم ميراثه بين أمه وأخيه جعفر وادعت أمه وصيته وثبت ذلك عند القاضي.

(بَابُ مَوْلِدِ أَبِي مُحَمَّدٍ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ ) در اصول كافى جلد ۲ صفحه ۴۳۰ روايت ۱

ترجمه:
وچون ابن الرضا بيمار شد، به پدرم خبر دادند كه او بيمار است. پدرم فورى سوار شد و بدارالخلافه رفت و زود بر گشت و پنج تن از خدمتگزاران اميرالمؤ منين (متعمد عباسى) كه همگى از ثقات و خواص بـودنـد و تـحـرير (خادم مخصوص خليفه) هم در ميان آنها بود، همراهش بودند.

پدرم به آنـهـا دسـتـور داد كـه در خانه حسن بن على باشند و از حالش خبر گيرند و به چند تن از پـزشکان هم پيغام داد كه شبانه روز در منزلش باشند و بقاضى القضات پيغام داد كه نـزد او بـيـايـد و بـه او دسـتـور داد كـه ده تـن از اصـاحـبـش را كـه نـسـبـت بدين و امانت و پـرهـيـزگـارى آنـهـا اطـمـيـنـان دارد احـضـار كـنـد و بـه منزل آن حضرت فرستد تا شبانه روز در آنجا باشند. همه اين اشخاص آنجا بودند تا آن حضرت وفات كرد، و شهر سامره يك پارچه ناله شد، سـلطـان مـاءمورى به خانه حضرت فرستاد كه اتاقها را بازرسى كرد و هر چه در آنجا بـود، مـهـر و مـوم نمود و در جستجوى فرزند او بود، و زنانى كه آبستنى را تشخيص مى دادنـد آوردنـد و كـنيزان آن حضرت را بازرسى كردند، يكى از آنها گفت : در اينجا كنيزى اسـت كـه آبستن است ، او را در اتاقى نگه داشتند و نحرير خادم و اصحابش را با چند زن بـر او گـمـاشـتـند، سپس آماده تجهيز آن حضرت شدند و بازارها را بستند و بنى هاشم و سرلشكران و پدرم و مردم ديگر دنبال جنازه اش ‍ بودند، در آن روز سامره مانند روز قيامت شده بود.
چـون از تـجـهـيـزش فـارغ شـدنـد، سـلطـان دنـبـال (بـرادر خـود) ابـو عـيـسـى بـن مـتـوكـل فـرستاد و دستور داد بر جنازه نماز بخواند، چون جنازه آماده نماز شد، ابو عيسى پـيـش آمـد و پـرده از روى حـضـرت بـرداشت و او را بعلويان و عباسيان بنى هاشم و سر لشـكـران و نـويـسندگان و قضات و معدلان (كسانى كه بعدالت حكم مى كنند) نشان داد و گـفـت : ايـن حـسـن بـن عـلى بـن مـحـمـد بـن الرضـا اسـت كـه بـه اجل خود و در بستر خود مرده است و جمعى از خدمتگزاران اميرالمؤمنين و مردم ثقه مانند فلان و فـلان و از قـضـات هـم فـلان و فـلان و از پـزشگان فلان و فلان بربالينش حاضر بـوده انـد آنگاه رويش را پوشيد و دستور داد جنازه را بر دارند، جنازه از وسط منزل برداشته شد و در خانه اى كه پدرش دفن شده بود، بخاك سپرده شد. چـون دفـنـش كـردنـد، سـلطان و مردم به جستجوى فرزندش برخاستند و منزلها و خانه ها تـفـتـيـش بـسـيـار كردند و از تقسيم ميراثش دست نگه داشتند،
و كسانى كه به پاسدارى كـنـيـزى كـه احـتـمال آبستن بودنش را مى دادند گماشته بودند، و همواره آنجا بودند، تا مـعلوم شد آبستن نبوده، آنگاه ميراثش را ميان مادر و برادرش جعفر تقسيم كردند و مادرش ‍ ادعاء وصيت او را داشت و نزد قاضى هم ثابت شد و سلطان باز هم در جستجوى فرزند آن حـضـرت بـود.

در این روایت که از معتبرترین کتب خود شیعیان میباشند, مشاهده میکنیم که حسن عسکری عقیم بوده و فرزندی از خود به جای نگذاشته بود. و نکته جالب در این روایت این است که دنبال زنان و کنیزانی که احتمالا بار دار بوده اند میگشتند و به یک کنیز ظن حامله شدن میرفت که بعدا ثابت شد که اون هم حامله نبود و در نهایت ارث حسن عسکری بین برادر و مادرش تقسیم شد.

در نتیجه امام حسن عسگری فرزندی نداشته و مهدی امام زمان افسانه ای بیش نیست.

 

سایر منابع :
كتاب الحجة من الكافي ص ۵۰۵
الإرشاد – للمفيد ص ۳۳۹ ، ۳۴۰
كشف الغمة – ص۴۰۸ ، ۴۰۹
الفصول المهمة ص ۲۸۹ جلاء العيون ج۲ ص ۷۶۲
علام الورى للطبرسي ص ۳۸۰

 

image image image image image image image image image image image image image image image image image image image image image image

6 thoughts on “اثبات عقیم بودن حسن عسکری, امام يازدهم

  1. خب مرد مومن دقیقا همین سند نشون می ده که حضرت مهدی واقعا بوده چون حکومت به دنبال ایشون بوده و پیداش نکرده و قرار هم نبوده پیداش کنن امام زمان غایب هستن برادر لطفا مطالعات خود را در این زمینه زیاد تر کنید.اتفاقا این سند دقیقا میگه که حضرت مهدی بودن اون موقع که حتی کنیزان و نزدیکان و… درست خبر نداشتن ….اصلا قرار نبوده امام زمان رو مامورین حکومت پیدا کنند. همین که در بدر دنبالشون بودن دال بر وجود مقدس حضرت مهدی است.

    1. بجای روضه و ادعا ثابت بکن.

      ۱ سند صحیح از تمام کتب شیعه بیار بر تولد مهدی. منتظررررررتم.

      برو از تمام آخوندها و تمام کارشناسان شیعه هم کمک بگیر. بر تولد مهدی از کتب شیعه ففقط ۱ سند صحیح بیار. اگرر راست میگی

      1. سلام علیکم . مثل این که بر روایات شیعه واقف نیستید ، ماجرای جعفر کذاب و امام زمان (عج) را به طور صریح در روایات شیعه آمده است .
        چه کسانی شاهد نمازخواندن امام زمان (عج) بر پیکر پدرش بودند ؟آیا میتوان به گفته آنها اعتماد کرد وآن را درست پنداشت ؟
        کسانی که بر جنازه امام حسن عسکری (ع) نماز خوانده ودر مراسم تشیع جنازه وجود اقدس حضرت امام زمان (عج) را دیده اند ۳۹ نفر میباشند که اسامی برخی از آنها :
        ۱-ابراهیم بن محمد تبریزی
        ۲- احمدبن عبدالله هاشمی
        ۳- ابوالادیان
        ۴- ابوسهل ،اسماعیل بن علی نوبختی
        ۵- ابوالحسن ،ضراب اصفهانی
        ۶- راشداسدآبادی
        ۷- ابوراجع حمامی
        ۸- کامل بن ابراهیم
        ۹- رشیق صاحب المادرای
        منابع برای مطالعه :
        ۱- رجوع شودبه کمال الدین و تمام النعمة، شیخ صدوق، ص۴۷۵ * ۲- یکصد پرسش و پاسخ پیرامون امام زمان(ع)، ص۷۴
        ۲- منتخب الاثر ص ۳۶۸ تا ۳۷۰ ،بحارالانوار ج ۵۲ ص ۴۹ ،وفاة العسکری ص ۴۴ وینابیع المودة ج ۳ ص ۱۲۵
        ۲- الزام الناصب ص ۱۰۶ وارشاد شیخ مفید ص ۳۲۰ و۳۲۵
        ۴- رجوع شود به محمّد رضا حکیمی, خورشید مغرب، ص۲۴ـ ۲۵.
        ۵- اصول کافى ج۱/۳۸۴.
        ۶- بحارالأنوار ج۲۷/۲۸۸; (عیون اخبار الرضا) شیخ صدوق ج۱/۱۰۶ رضا مشهدى.
        ۷- روض الکافی ص ۳۳۲ وداستان دوستان ص ۳۴۲
        ۸-اختیارمعرفه الرجال ج ۲ ص ۷۴۶وعیون الاخبار الرضا وکتاب سقای معرفت ص ۳۶۳و۳۶۴
        ۹- کمال الدین/۳۸; (عیون اخبار الرضا) ج۱/۹۸.
        ۱۰- بحارالانوار ج ۵۲ ص ۹۸ والزام الناصب ص ۱۲۷ وتحف العقول ص ۲۲۹
        ۱۱- اصول کافى، ج ۱، ص ۷۹، الزام الناصب ص ۴و۲۴۵،غیبت نعمانی ص ۶۹ ،ینابیع الموده ج ۳ ص ۱۴۸ ،عیون الاخبار ج ۱ ص ۲۱۲ غیبت شیخ طوسی ص ۱۳۲

      2. فکر نمیکنم با نوشتن چند آدرس که برخی از آنها کلا وجود خارجی ندارند بتوانید خدشه ای بر متن بالا وارد کنید…. خودتان بهتر از هرکسی دیگر میدانید که روایات شیعه نه اعتبار دارد و نه سندیت برای اهل علم …

      3. م.روشنگر چرا حرف بیخود می زنید ؟ تمام کتبی که ytrree مطرح کرده اند به طور کامل وجود دارند و جزء منابع شیعه اند و حتی وجود فرزند امام یازدهم نه به عنوان مهدی موعود مورد تأیید بسیاری از کتب تاریخی و حتی اهل تسنن است . برای مثال :
        ینابیع الموّده(به معنای چشمه‌سار دوستی و محبت به ذوی‌القربی) کتابی است از حافظ سلیمان بن ابراهیم بن قندوزی حنفی از عالمان اهل سنت حنفی مذهب، در قرن سیزدهم هجری .قندوزی دراین کتاب، فضایل پیامبراسلام و اهل بیت را با استناد به کتاب‌هایی مانند صحاح ستّه در یک مقدمه و صد باب گرد می‌آورد. از باب هفتاد و یک به بعد مباحثی دربارهٔ غیبت امام زمان، بااستفاده از کتاب‌های گوناگون مطرح می‌کند. این اثر نه تنها در مناطق شیعه نشین، که در دیگر شهرهای اسلامی نیز از ارزش و اهمیت شایانی برخوردار است.حدیث ثقلین در این کتاب آمده است.
        خوب ، کدام یک از دیگر کتاب ها وجود خارجی ندارند ؟ این ها نیز به کنار ، از پیامبر اکرم (حدیث جابر) تا تمام ائمه صراحتا از وجود و غیبت امام زمان (عج) صحبت کرده اند .
        م.روشنگر از نظر شیعه و سنی ظهور بدیهی و از نظر شیعه زنده بودن امام زمان بدیهی است . تحقیق کنید . خوانندگان را نیز گمراه نکنید . و اما اگر منظورتان از اهل علم ریچارد داوکینز است ، پس پروفسور لارنس براون را نیز ببینید . و بسیاری از افراد دیگر .
        خوانندگان گرامی اگر در درک اسلام مشکل دارید با این ایمیل مکاتبه کنید :
        contact@leader.com

  2. سلام
    اصلا مهدي وجود نداره.حتي اسمش در قران هم نيومده. حدود ٢٠٠ سال با كشت و كشتار و خونريزي مهدي ساخته شد تا بتونن مردم رو كنترل كنن. فكر كن قران كه بي شك از طرف خدا نيست و بسياري از بخش ها از تورات كپي شده حتي يكبار هم اسم مهدي رو نياورده و اشاره نكرده.مردم جاهل ايران تو سر خودشون براي عرب خونخوار ميزنن اونوقت كوروش و داريوش و افراد بزرگ ايراني رو اصلا نميشناسن.ملتي كه تاريخ خودش رو نميدونه راحت تو سري خور و جاها بار مياد اين طبيعيه.
    قران خداي باحالي داره در مورد خلق شدن انسان نميدونه از خون بسته از خاك از اب يا چيه. حتي در مورد روزهاي خلق زمين هم شك داره ٦روز ٧ روز يا ٨ روز. يه قبله ميده بعد تغييرش ميده.چه خداي جالبي قدرت تصميم گيري نداره قبله رو عوض ميكنه يا به نوعي پشيمون ميشه و عوضش ميكنه.
    قراني كه تكليف خودشم نميدونم كسي كه مسلمون نميشه و نيست رو بكشن يا بهش كاري نداشته باشن يا جزيه بگيرن يا بكشن يا زناشونو به بردگي و سكس ازاد بگيرن و مسائل زياد.
    قران كتاب اسماني نيست تنها كتابيه كه با هيچ عقل و منطقي جور در نمياد حتي تصميم گيري خود ادما منطقي تره تا اينكه به حرف قراني گوش بدي كه تكليفش با خودشم معلوم نيست.
    كتابي كه تا يك تا دو قرن بعد از پيامبر تقلبيش كتابي نداره و هزاران مشكل از نوشتنش و اعراب گذاري و نقطه گذاري و … نداره و در طول تاريخ هر قبيله عرب قراني داشته كه ايه هاش فرق داشتن و كم و زياد بودن كتاب ساختگيه نه كلام خدا.
    به هر حال عده اي هستن كه سود ميبرن از اين داستان مخصوصا روس ها كه مملكت جهان سومي و سردمدارانش تحصيل كرده ي دانشگاه لومومباي جاسوسي روسيه هست ديگه بهتر از اين نبايد بشه.
    بخاطر دشمني روس با غرب و امريكا و اسراييل مردم جهان سومي با اسلام انداخته جلو در صورتي كه دشمن اصلي روسيه هست نه امريكا.
    سردمدارانم كه ايراني نيستن و جاسوس روس و از اونها خط ميگيرن.
    چه اسلامي به به پر از محبت.
    اگر اسلام حقيقي رو ميخواين ببينين داعش رو ببينين دقيقا اسلام ولقعي رو اجرا ميكنن.كشت و كشتار.

دیدگاهتان را بنویسید