اثبات دروغ شيعيان در مورد دختر يزدگرد

ولادت علی بن حسین (امام سجاد) به تحقیق شیعه بسال ۳۷ یا ۳۸ ه ق میباشد و مادر او را دخت یزدگرد میدانند !

کلینی نويسنده كتاب معروف اصول كافى چنین روایت میکند: چون دختر یزدگرد را بر عمر آوردند، دوشیزگان مدینه به تماشای او آمدند چون به مسجد درآمد، مسجد به نور او روشن شد چون عمر باز نگریست، روی خود را پوشاند و گفت ابیروچ باد هرمز، عمر گفت مرا دشنام داد! و قصد کشتن وی کرد که علی به او گفت حق چنینی کاری نداری، او را بگذار تا یکی از مسلمانان را بشوهر اختیار کند و او را بهره آن مسلمان از مال فی قرار بده!

عمر دختر را آزاد گذاشت او بیامد دست خود را بر سر حسین بن على نهاد و علی پرسید:
نامت چیست؟
گفت: جهان شاه
علی گفت : نه،  شهربانو سپس به حسین گفت او بهترین روی زمین را برای تو خواهد زایید! (این روایت با روایت در بصاير الدرجات منطبق است و سید جعفر شهیدی در کتاب زندگی علی بن حسین با بررسى اسناد اين روايت آنرا غير واقعى ميداند)
نامهایی که شیعه برای این دختر در روایات مختلف آورده اند عبارت است از: شهربانو – شاه زنان – غزاله – شهرناز – جهانشاه – بانویه – خوله – بره – سلافه – حرار – مریم الخ…که مشهورترین اين نامها همان شهربانوست!!
در بررسی اول اين ادعا، تناقض فاحش راویان در نام اوست همانند نامهای متعدد مادر محمد بن حسن بن عسکری! در اينجا نيز تناقض زياد راويان اين داستان در مورد نام اين دختر، اصالت داستان را به كلى زير سئوال ميبرد.
زيرا اگر شهربانو باشد، پس هر دختری را میتوان شهربانو نامید چون لقب است و نه اسم خاص مانند شهبانو و یا فرعون یا شهردار ..
خب حالا با توجه به سال تولد علی بن حسین بنا بر روايات شيعه به وجه ديگرى ازين داستان ميپردازيم. شيعيان نوشته‌اند كه سال تولد على ابن حسين سال ۳۷ یا ۳۸ ه ق ميباشد، حال باید بررسی کرد که آیا مستندات تاريخى نيز موید این ادعا هست یا خير!
واقعه عاشورا در سال ۶۱ ه ق اتفاق افتاده و در روز عاشورا علی بن حسین را بعلت کودکی و بیماریش نمیکشند (تاریخ طبری ج۷  ذکر شده کودک و بیمار!!) و از طرفی وقتی به سربازان ابن زیاد براى كشتن وى ميروند، زهار آلتش(در آن زمان موى پشت آلت تناسلى يكى از راه هاى تشخيص كودك از بزرگسال بوده) پس از جستجوى وى مشخص ميشود كه ايشان نوجوان بوده زيرا نه محاسن نداشته و موی کمی پشت آلتش روييده بود. و همه میدانیم زهار مرد از ۱۳ الی ۱۴ سالگی رویش میکند. پس اگر سن وی را از تاریخ عاشورا کم نماییم، بین ۴۶ تا ۴۷ ه ق میشود تارخ تولد او !!
با يك محاسبه ساده يك تفاوت فاحش بین تاریخ مورد تایید شیعه و آن چیزی که در تاریخ مسلمانان آمده پديدار مى شود.
حال به يك بررسى ديگر دست ميزنيم و سال اسارت دختر یزدگرد را بررسی مینماییم:
زمان خلافت عمر بن خطاب بوده حداکثر زمان را در نظر میگیریم یعنی ۲۳ هجرى قمرى و باز هم همه ميدانيم كه در زمان خلافت عمر جنگهای مداین و نهاوند بوقوع پیوست. گذشته از اختلاف زمان همسری مادر علی بن حسین با تولدش در طبری و فتوح البلدان بلاذری در اينباره چنين آمده:
یزدگرد وقتی به حاشیه مرو میرسد سال ۳۱ هجرى قمرى بوده و ایشان با خانواده و قسمتی از جواهرات خزانه هزیمت نموده و در همین زمان متولی مرو (تیزک طرخان) از دختر یزدگرد خواستگاری میکند که باعث خشم یزدگرد میشود!!
پس با اين حساب تا سال ۳۱ هجرى قمرى دختر یزدگرد بهمراه او بوده است، حال چگونه میشود سال ۲۳ هجرى قمرى يعنى ٨ سال قبل در بازار مدینه باشد؟؟؟
در روایت دیگر در تاريخ تبرى به سال ۳۷ هجرى قمرى در زمان خلافت علی، ايشان جعده بن هبیره را برای سرکوب مردم خراسان که مرتد شده بودند میفرستد و در این هنگام ۲ دختر از شاهزادگان بدست وی میافتد و آنها را برای علی میبرد و برای پسرانش پیشنهاد میدهد كه در اين هنگام علی اين پيشنهاد را نمى‌پذيرد و آنها را به یک دهقان میدهد(در واقع علماى شيعه دقيقا از این قسمت داستان تاریخ را جعل كرده‌اند)
اما در جای دیگر آمده: موسی بن عبداله بن خازم گفته پدرم با مردم سرخس صلح کرد عبداله بن عامر وی را از ابرشهر سوی آنها فرستاده بود و ابن عامر با مردم ابرشهر هم صلح کرد و ۲ دختر از خاندان خسرو به او دادند بنام، بانونج و طهمینج ابن عامر یکی را به نوشکان داد و بانونج بمرد!!
اما با جستجويى بيشتر در ادامه داستان ميخوانيم كه: بوقت مرگ، یزدگرد در مرو با زنی درآمیخت که پسری با تنه‌ی ناقص بدنیا آورد بنام مخدج، مخدج بعد از مرگ یزدگرد همسری گرفت که ۲ دختر برایش آورد و در زمان حجاج بن یوسف وقتی قیتبه سعد به آنجا میرود ۲ دختر بدست میاورد که گفتند بچه‌های مخدج هستند و پیش حجاج میفرستد و او پیش ولید و برای ولید، یزیذ بن ولید را به دنيا آورد که از نظر جسمى ناقص بود!!
پس میبینیم این ۳ روایت هم مشكلى از جعل اسناد شیعه حل نميكند!!
با خواندن روايات مورخين، اعراب یا راویان احاديث به دخترهای دربار خسروان و قصر نشینان، شاهزادگان میگفتند و این بدور از اندیشه است که فقط آنها را دختر یزدگرد بدانیم، که اگر اینگونه بود به پاس فخرفروشی، راویان از بزبان آوردن نام دختر یزدگرد، بهره میبردند!!!
حال اگر اسرای کربلا را كه تبرى نام آنها را آورده، بررسی کنیم خواهیم دید که اثری از نام این بانوی مهم که هم شاهزاده بوده و هم به زعم علماى شيعه افتخار بنى هاشمبه او بوده، نیست!!
طبری میگوید: علاوه بر۵ پسر کودک، زنان کاروان حسین: رباب بنت انیف و ام محمد بنت حسن بن علی و زینب و فاطمه بنت علی و فاطمه و سکینه بنت حسین گروهی از بردگان و کنیزان نیز بودند!!(همانطور كه همه ميدانيد ائمه شيعه هر كدام داراى بردگان و خصوصا كنيزان فراوانى بوده اند)
درجای دیگر طبری، مادر علی بن حسین را کنیز نام برده و این کنیز را در طبقات واقدی ج۵ برادری بوده بنام عبداله بن زبید و او برده ازاد شده اى بوده و در خاندانی در ینبع زندگی میکرده است كه اين نشان ميدهد كه اصل و ريشه ايشان عرب بوده و نه ايرانى يا پارسى.
در زير تمام مستنداتى كه در متن بالا از آنها نام برديم را خدمت شما ارائه ميكنيم.
خلاصه كلام اينكه ما هرچه كتب تاريخى معتبر را جستجو كرديم اثرى از اين شاهزاده ساسانى را پيدا نكرديم ولى سئوالى كه ذهن ما را به شدت درگير كرده اين است كه چگونه چنین زنى كه هيچ اثرى از آن در تاريخ وجود ندارد توانسته از کربلا یا شام بگریزد و به اطراف تهران و به تپه بی بی شهربانو خودش را برساند!!!
imageimageimageimageimageimageimageimageimage

4 thoughts on “اثبات دروغ شيعيان در مورد دختر يزدگرد

  1. با سلام
    به هر حال قبل از شما هم مرحوم سید جعفر شهیدی و هم مرتضی مطهری جعلی بودن این افسانه را نقل و اثبات کرده بودند ولی از این جور افسانه ها در تمام ملل دنیا رواج دارد و خیلی موضوع غریبی نیست.

  2. در جواب ان دوستی که میگه این میتونه جز افسانه های ملل باشه و ایرادی نداره
    نظرش در مورد افسانه مادر امام زمان چیه ؟
    که واقعا دست افسانه های پر اب و تاپ هزار و یکشب رو از پشت بسته
    و ایا قبول میکنه خیلی از همین روایات جعلی که به خورد ملت دادن از قبیل همین افسانه است
    از نویسنده محترم تقضا دارم افسانه مادر امام زمان را از کتب معتبر شیعه نقل کنند که واقعا روشن کننده است و جز انسانهای لجوج کسی به چنین گفته های بی خردانه ای باور نمیکند

دیدگاهتان را بنویسید